AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.924

1M Coupe uppvisad på Geneve 2011

Sida 5 av 12
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Kan verkligen inte säga att den är ful.. Länk

Snarare en av BMWs snyggaste och fetaste bilar!
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Den är riktigt fet.

SECOND PLACE FIRST LOSER
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Förstår att den heter Valencia Orange, för den har apelsinskalslack....

Annars fet, dock helst i vitt tkr jag.

St
1.200
Stilren

BMW borde tagit Interlagosblå eller Imolaröd II istället för Valencia Orange. Eller Frozen grey eller silver, dock väldigt oanvändbart :) M3 med Competion package på BMW i Göteborg är ju lagomt snygg i den färgen..

Jag hade tagit en alpinvit alla dagar i veckan i detta fallet, perfekt hade varit om kontrastsömmarna i stolarna hade varit vita på svartläder :)

Vad finns det för trim till denna motorn, någon som vet?
stilren: tror inte trim har kommit ut än men det kommer nog snart..ett sportavgasystem och lite småsaker på denna och man har en riktigt fet bil
St
1.200
Stilren

Jerry, funkar inte Vishnu och övriga då? :) Men sportavgas låter klokt, fastän den låter enligt filmerna rätt vasst ;)
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
det är jo olika vad man gillar för design. men 1-serie coupé faller iallafall mig i smaken. orange är ju klockrent tycker jag. förstår inte att de valt e30 m3 till videon. det ska ju vara en inkagul 2002 turbo! men det är klart att det är ju ingen M. men det är dit parallellen borde dras. liten turbomatad orange sak. vad det gäller de andra färgerna så tycker jag att vit är rätt men svart är lite tveksamt. hade hellre sett den i silver.

på tal om färger, finns det någon lista över alla färger som bmw haft på sina modeller?

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
men rs3:an var ju inte snygg! då är det ju TT RS som gäller om man vill ha den trevliga motorn.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Visa användare
83
Birgeer
BMW M3 3,2 -97
BMW 318 -97
VOLVO 142a -72
BEACH BUGGY-67
Husqvarna -67
HUSQVARNA MILITÄR-68

Twinsturbo: Lite synd tycker jag,men det kanske säljer bättre med ett M märke på luckan.

Har precis läst amerikanska car and driver's vägtest där 1M ställs mot ttrs bl.a. 1M går klart segrande ur den drabbningen :) ttrs är brutalt snabb 0-100 men 1M verkar ta den fighten vid rullande start! För övrigt överöser dem bromsarna med beröm, gillar även den snabba styrningen samt chassit. www.filesonic.com/file/350693054/Car_and_Driver_2011-05.pdf

Detta gjorde inte väntan lättare alltså.. Skit ;)
vill se top gear provköra bilen hehe
Länk helvete vad tt:n var snabb 0-100
Den är brutal 0-60 ja! Dock förstod jag det som att dem körde med deras s-tronic vilket är en stor fördel vid just 0-60 mätningar. Datorerna sköter allt du trycker på gasen :) Dock så var det rullande start så vart 1M snabbare tydligen. Hade varit roligare med en jämförelse maniell vs manuell. Men det kommer säkert i någon annan tidning, kul i alla fall att vägtesterna av den börja komma :)
1m coupe kostar kring 50 000dollar i usa och det är ju rena reapriset med tanke på att dollarn kosar under 6.50 kr nu
Länk ytterliggare ett test. Sen har bme-welt även levererat första bilen till kund! I detta fall en bil som hämtas upp av ägaren och sedan skeppas över atlanten :) Länk
undebart läcker! Här kan vi ju iaf tala om att BMW lyckats betydligt bättre med designen än Audi på RS3 :-) Vilken godbit!

/Anders
viobebe
Självklart tycker BMW fantasterna att 1M Coupé är läckrare..

Men jag hade valt Audin alla ggr om, roligt och se dig köra den på vintern, du som klagade på Golf GTI:s väghållning, Audin är användbar året runt...Tyvärr är inte BMW:n ämnad för vinter körning..
Audi:n må vara bättre på vintern! Men vem väger igentligen in att en entusiastbil ska vara rolig på vintern? Jag har inte stött på någon hitintills.. Sen vet väl alla vid det här laget att med dagens antispinn etc så går de flesta bilar att bruka året om. Ska bli otroligt roligt att läsa att test med rs3 samt 1M :)
Viobebe: Jag har inte heller tänkt köra den året runt. Det har jag annan bil till. Varför köpa en Audi RS3 som dessutom ser ut som en Audi A3 Sportback? Då hade jag likaväl kunnat köpa mig den sistnämnda om jag skulle köra den året runt.

/Anders
Grattis med känsla till en grym bil. Håller med dig till fullo om Audi RS3 inte stor skillnad stod ju till och med i TV att dem hade problem att se skillnad på S3 och RS3 inte roligt. Dessa bilar är ju till för att sticka ut:)

Du kommer ju ha den perfekt garageuppfarten 535:an och 1M.
535 är ju beställd men tror inte min fru går med på att byta ut sin 325 mot en 1M och köra barn och hundar i den bara för att jag skall leka med den på helgerna:( du får ge oss en utförlig rapport om bilen när du har fått den levererad:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.