|
Sida 4 av 12
|
|
|---|---|
| fin film.. m3:an var också grymmt fin hehe | |
| Ja, såg riktigt mysigt ut där i böjarna | |
viobebe |
Fin bil men RS3:an blir hårigare... Skall bli intressant och se när de testar den mot RS3:an... Länk Den lär få det svettigt.... |
| Tycker inte Audin var så speciell , såg förresten en A7 idag för första gången , den var däremot riktigt nice ) | |
| Visst man kan dra paraleller rs3 vs 1M men bilarna spelar inte i samma liga.. RS3 piskar 1M rakt fram garanterat. Men körglädje överlag så kommer den inte nå upp alls i 1M:s klass. Det är min gissning :D | |
viobebe |
inte bara 1M utan även M3... |
| Länk 1-serie m coupe safety car at moto gp.. ser ut att ha fått mycket delar från m3 gts | |
|
Det ska bli kul att både få testa RS3an och 1M, Personligen tror jag BMW är den roligaste att köra men Audin kommer låta fantastiskt och kännas mer exklusiv. Jag tror på en bättre byggkvalitet i Audin. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag håller med Phoenix M3 Usch! 1-serien överlag är enligt mig otroligt ful: - Världens fulaste framlampor? - Den är ju alldeles för kort baktill! - Sidolinjen/kjolen ser ut som ett hängbuksvin :) - Synd att kalla 1M för en M-bil - Varför bromslampa i bakluckan? - fel placerat M märke.. Det här är ju bara mina åsikter :) |
|
|
De två sista punkterna är inte mina, men visst, jag håller med :) Ser inget positivt med 1M alls. Snygga färger på bilen, det är väl det hela :) |
|
|
Den väckte stort habegär hos mig, även om jag kan hålla med om att den inte känns som en "riktig" M modell. |
|
|
Det här med riktigt m-modell eller inte förstår jag inte riktigt! Bilen är ju utvecklad av bmw:s motorsportavdelning med till största delen m-komponenter. Chassi etc kommer från m3 competition inklusive diff. Karossen är breddad samt omgjord som andra m-modeller. Och sen kommer vi till motorn som har tagits och justerat om för att passa en m-bil, då måste det väl vara det som ni hänger upp er på? :) Birgeer: Du tycker det är synd att kalla det för en m-bil enbart på grund utav hur den ser ut om jag förstått dig rätt? ;) |
|
| tror inte alla bmw-fantaster vänjt sig vid att m-bilar har turbo.. men så ser framtiden ut så bara att acceptera det hehe.. när kommer de förste exemplaren till sverige?? vill gärna se en i verkligheten | |
|
Turbobilar i all ära men inget slår en gasresponsen i en sugmotor. Men jag håller med dig Jerry. Vi kommer nog få se överladdade motorer i större utsträckning bland M, S, RS modeller. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Den första bilen i Sverige vad jag vet anländer vecka 22. Men tror nästan att där är bilar här tidigare! De tillverkas i alla fall för fullt.. | |
|
Vet inte exakt när första bilen kommer till Sverige, men jag har tillverkningsvecka 21 på min, så det skulle iaf bli lev före midsommar var det sagt. /Anders |
|
| Allt snack om motorn, är det lika med Z4 M som fick sin motor från M3 E46? Är inte det en M-bil? | |
|
Stilren: Det är ju SAMMA motor i M3 E46 som Z4M! 1M's motor bygger ju på en motor som INTE kommer från en M-bil. Capish? |
|
|
Personligen tycker jag att det räcker med alla ändringar BMW M gjort på 1 M för att få kalla den M-bil. Och det hade varit en annan grej om de bara stoppat i 35i motorn som den var. Är glad att de inte plockade V8:an från M3 som också kunde varit ett alternativ. Inte för att det är något fel på den motorn, den är underbar utan med tanke på vikt osv. Men det går ju alltid att tycka olika.. |
|
| Phoenix: Så det är det som avgör om det är en m-bil eller inte? ;) Personligen tycker jag att en bil som är utvecklad och framtagen av bmw:s m-division är en m-bil.. Och kan inte riktigt förstå att man ens nämner att den inte är "riktigt". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.