AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.933

1M Coupe uppvisad på Geneve 2011

Sida 11 av 12
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grattis! Är så sjukt sugen på en sådan, ser fantastik ut i euro-spec och AW!
Galet snygg! Grattis!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Grattis, den är så jäkla snygg.. kort och lite svulstig över bakskärmarna.
Helrätt i vit kostym.

Ha ha...
Använd han snällt nu, så den är toppskick om något år när jag skall köpa en!

Vissa inlägg visar på svensk avundsjuka, kom igen , byt jobb eller jobba mer!

MvH Micke
Onehp - du har givetvis helt rätt, det handlar ju om så mycket mer än tiondelar och redan 125i är en väldigt trevlig, kompakt kvalitetsbil som ger mycket glädje på en mer sansad nivå! Jag förstår ändå de som lockas av 1M Coupé, synd bara att så få verkar ha kört den. 135i är också ett mycket frestande alternativ för de som ska använda bilen som vardagsbil.

Hörde någonstans att man funderar på en "Club 79" för 1M Coupé-ägare, någon som vet mer?
332: Du får gärna berätta allt du hört om en eventuell club 79! Powerpost går utmärkt :D Jag har inte en aning om något sådant..
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Anders: Gratulerar till en fantastiskt fin bil! Det tycks ju råda delade meningar angående utseendet på denna bil, men efter att ha sett den i verkligheten hos BMW så råder ingen tvekan... I min mening en av de coolaste bilarna som BMW gjort!

När jag blir stor ska jag ha en liten bil igen... :)
Mr
17
Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Avrapportering!

Har nu kört 28 mil med min nya 1M Coupe sedan den tisdagen den 24/5.
Bilen känns tight och mäktig med ett grymt vrid och med gokartkänsla.

Bilen känns fast coh stummi fjädring och känns endast stötig på mycket dåliga småvägar i farter under 30kmh.

BMW skriver i den medföljande handboken att bilen skall köras in under 200mil och får då inte varvas mer än 5000rpm och att fullgaskörningar skall undvikas, det lustiga är att bilen då ger maximalt med vridmoment, mycket tack vare de dubbla turbona så man kan ju undra om detta verkligen stämmer eller är en ren kopiering av text från M3,s handbok?

För att vara på säkra sidan så nöjer jag mig med att varva upp till 4000rpm, under inkörningsperioden och redan då kan man ana 1M,s potential.

Vågar knappt tänka på hur det skall kännas när det är tillåtet att pröva bilens
hela potential och släppa besten fri :-)

Övriga reflektioner
Har noterat att HK,s stora ljudpaket känns klenare än motsvarande Logic7 i min E-93 -07, har dock ännu inte haft tid att sitta och justera detta fullt ut ännu.

En annan rolig funktion är internetfunktionen och möjligheten att köra facebook
direkt på navigatorskärmen, riktigt kul faktisk då en funktion med färdiga statusmeddelanden faktiskt hämtar information från bilen och med automatik infogar dessa i statusuppdateringen som läggs ut exempelvis så kan jag välja mitt meddelande "Är på väg hem och det är (xx grader som hämtas från bilen) jag njuter av (ACDC) albuminfo från stereon och spelar låten (Back in black) titel på låten som även den hämtas från ljudsystemet.

Finns även en massa andra möjligheter att exempelvis skicka ett statusmeddelande på FB som säger är på väg till (Destinationen) som hämtas från navigatorn och beräknas nå destinationen kl:xx:xx som även hämtas från navigatorn.

Går mycket bra att spela Mp3 från USB ingången mellan sätena verkar dock inte gå att
spela från usb ingången i handskfacket??

Skall tydligen gå at föra över MP3 filer till den interna hårddisken, jag försökte men misslyckades, kanske kan det bero på att den interna hårddisken bara har typ 12Gb ledig utrymme och min usb sticka innehöll 64Gb?

En annan notering är att den inbyggda handsfreen nu verkar hålla en mycket hög kvalitet och de jag pratat med hittintils har inte klagat eller ens haft synpunkter på avgasbrölet i bakgrunden.

Finns en hel massa fler möjligheter och funktioner som jag ännnu inte hunnit utforska ännu. så fortsättning följer......

Du har bara ett liv gör nåt kul & bra
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Mr Gadget>> Du kan bara lägga över musik via ingången i handskfacket. Däremot går det inte att spela upp musik via den ingången. Konstigt, men kan tänka mig att det är en lösning som kom till eftersom nya navin kom in mitt under livscykeln för modellen. Antar att nya femman har en annan lösning t.ex?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Glömde.. Kul att läsa intrycken från er som fått bilarna! Klart avis!
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Är en usb ingång i handsfacket på nya femman, samma funktion att ladda över musik men även att spara profiler samt uppdatera bt programvara bla.

//Robban
Vet inte om en klubb för 1M Coupé i Sverige bara var ett förslag från några som beställt bilen, kolla med BMW Club Schweden! Tydligen finns idéen i England (450 bilar), USA (1000 bilar) osv.

München får tydligen massor av förfrågningar om ytterligare produktion men det verkar otroligt just nu. Man ångrar kanske PR kring bilen som ju tog slut rätt omgående. Just nu räknar man på en 1M Cabrio men det är ju inte riktigt samma sak även om en sådan också låter kul.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Rogbus>> Aha, där ser man. Trodde att de skulle nöja sig med en usb-ingång på de nyare bilarna, men de kan väl sälja ena usb-ingången dyrt på det här sättet.. :)
332: BMW i England har ju monterat 1/450 osv i deras bilar! Sen blev ju 1M cabrioletplaner dementerade av någon jürgen(om det var så han hette) från m-divisionen nu i veckan! Ligger en intervju med han på 1addicts.com
medkänsla: riktigt fin bil.. kan inget annat att bara gratulera till ett bra köp ehhe
Mr
17
Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Tänkte försöka hinna åka förbi BMW klubbens Brostugeträff i morgon med min nya 1M Coupe
Lite tråkigt bara att jag inte får tvätta bilen på 2 veckor nu när den är Ditec behandlad
Känns lite trist att visa upp bilen smutsig.........;-(

Får man inte ens tvätta lite försiktigt? nån som vet ???

Hoppas vi ses på Brostugan i morgon.

Du har bara ett liv gör nåt kul & bra
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Mr Gadget, jag har tvättat min bil oerhört försiktigt efter MrCap behandling då den var lite skitig. Räckte i princip med att skölja av den riktigt och sedan ytterst lugnt med deras svamp och schampo och försiktigt med deras syntetskinn :)

Detta var på en carbonsvart met bil så jag antar att din som var vit(?) är lite tacksammare :)
AeroX
Mr gadgets M1 är också svart Met och dom är ju oerhört känsliga. Tvättade av den åt han igår,extremt försigktigt. Ska dessutom se över Konserveringen på bilen igen och lägga på yttligare ett lager :) Fina dom där M1:orna:)

aktuell test från senaste numret av Automobil:

"Snittbetyg 4,3 (av 5) Med enkla medel har BMW skapat en riktig vinnarbil. Kanonpoäng!"

några övriga korta omdömen:

körglädje: Kul i alla lägen, men allra roligast har man när man får svina ordentligt
ekonomi: under halvmiljonen i grundpris är bra för så här mycket kul
köpsug: Ja tack. BMWs minsta M-bil är också BMWs bästa

/Anders
Har tidningen nått butikerna än? :)
fick den i posten idag så vet faktiskt inte när den kommer i butik, kanske imorgon?

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.