|
Sida 10 av 12
|
|
|---|---|
|
Men den skall tydligen sluta att tillverkas redan: Länk |
|
| 79 Bilar är Sverige tilldelade totalt. | |
|
då hade bilen äntligen kommit hem, få se om jag hinner få ut den idag... /Anders |
|
| bilder !! | |
| InsideLine: standard 1M Coupé ger över 400hk på vevaxeln! BMW brukar inte överdriva sina effektsiffror, men det här förklarar 0-100 på 4,5s. Har frågat motoransvariga om 1M Coupé och dess effekt och fått till svar "kanske mer än du tror" vilket ju stämmer. M3an får akta sig liksom många andra! | |
|
Kul Anders:)) Väntar med spänning på ett utlåtande om bilen. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Är det bara manuell låda som gäller eller går det att få den med DKG? | |
|
332: Samma uttalande fick en Amerikan som plockade ut den första bilen som bmw Welt levererade till kund! Sen fick besöka m-avdelningen och fråga dem som konstruerat bilen och där kom detta fram :) Omegamannen: Yes enbart manuell låda. Med känsla: Grattis, duktigt avundsjuk är man.. Jag har några månader kvar jag hahaha! |
|
|
Bilen är så fin, såg Tryggves i veckan. Tycker bilen ser bättre ut i verkligeten än mot bilder. |
|
| Ytterst tveksamt om den har 400hk på vevaxeln sett till vilka tider den presterar i tester. | |
|
Ytterst tveksamt om den har 400hk på vevaxeln sett till vilka tider den presterar i tester. Den kör 0-200 på ca 17 sek och 100-200 på 12sek. Med en vikt på ca 1550 kg så bör effekten ligga kring 340-350 hk. Tiderna ligger på exempelvis på samma nivå som m3 e46 (eller som min s60t5 som jag bromsat till ungefär samma effekt i Rototest men som väger 100kg mer). T5 -05 |
|
|
ja då var bilen uthämtad och yes den går riktigt bra :-) och den ser dessutom läckrare ut i verkligheten som flera uttalat sig om :-) Tyvärr kom ett "tropiskt" regn och förstörde första provturen :( /Anders |
|
| med känsla bor du i uppsala ? hoppas få se den ute nånting | |
|
Från 100km/h till 200km/h spelar luftmotståndet stor roll så det blir svårt att göra så exakta jämförelser. G-powers M3 GTS på 635hk klarar 0-100km/h på 4,2s bara några tiondelar bättre än vanliga M3an trots bredare bakdäck och ett par hundra hästar till vad jag förstår. Ska man under 4s till 100km/h blir 4-hjuldrift till stor hjälp. InsidLine har troligen en hel del erfarenhet så deras siffror verkar helt ok. Jag har sett liknande mätning på Z4is som dock inte är exakt lika mappad som 1M. Varje bil är ju lite av en individ och framförallt så kan bränslekvaliteten spela in. När man kör 1M så tvivlar abslout inte på InsideLines uppgifter. Man kan ju leva med under 400hk också, men det är väl en liten tröst för alla de som inte tänker försöka få ut mer av sin 1M Coupé att det finns å mycket effekt och moment redan i standardutförande. Kör den dock helst på 98 oktan! |
|
| Grattis, med känsla... | |
|
Varför ska man vara så noga med en hk eller tiondel här eller där, det handlar väl om helheten, körupplevelsen. Vill man vinna rakt fram rejs, skaffa en begagnad 135i och trimma den tills den nästan spricker/smälter, lär vara billgare och snabbare... Jag är riktig sugen, kanske största bekymmret är hur ska man kunna köra en på ett ansvarsfullt sätt utan att frestas att köra som (utåt sett) en fullständig galning... Skulle bli min enda bil, är jag galen??? |
|
| Onehp, jag fick samma habegär av den här bilen jag har samma tankar, synd att man just är i takterna att köpa ny lägenhet | |
|
Har lagt upp lite bilder nu för den nyfikne. /Anders |
|
|
Riktigt nice, grattis. Är det enkolvsok där framme? |
|
|
Med känsla: Grattis till en sprillans ny bil, måste vara en underbar känsla att hämta ut en helt ny bil. Jag kan dock inte hjälpa att jag tycker den ser ut att vara kittad med realcars glasfiber-styling a la vallåkra. Snygg färg dock :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.