|
|
|
|---|---|
|
Har en 5 serie 2007a med sportstolar, någon som vet ifall nackstödet på en komfortstol passar på en sportstol? Skulle gärna byta för att bla få whiplashskyddet Mvh | |
|
Komfortstolens nackskydd passar inte på sportstolens. Däremot kanske de nya nackydden med Whiplashskyddet, som jag tror kom -08 även på standard/sportstolar, passa på motsvarande äldre stol. |
|
|
Men vänta lite här....i nackstödet på den nyare stolen sitter en laddning som löser ut skyddet? Finns kabel för det i de äldre bilarna? Annars blir det inte någon större mening. Jag har eftermonterat komfortstol i min 04 idag på förarsidan. (passagerarsida kommer också givetvis) och jag vet av erfarenhet, för jag löste ut den. Jävlar vad det small! Det går att återställa och då jag inte har kabel för detta gör det inget. Men......vilken skillnad på stol! |
|
| Var det svårt att eftermontera till komfortstolar ? jag har standard halv elektriska hurskulle det gå ? | |
|
Det beror på...... 1. Vill du ha alla funktioner som minne etc måste du dra om en del kablar i bilen och dessutom koda om bilen hos bmw eller helst hos någon som är bättre än dem på omkodning via typ ncs expert eller ediabas tror jag det heter. (detta är inte mitt område). Jag är osäker på om man kan göra detta överhuvudtaget på äldre bilar som tex min 04. 2. Gör som jag: Bygg om elsystemet i komfortstolarna, flytta över reglage från std-stolarna, använd dina standard moduler. Bilen vet inte om att stolarna är bytta. Köpte förresten mina tillsammans med baksäte för en billig slant. Det jag använder för att reglera de olika motorerna är en liten ratt vid reglagen. I läge 1 styr jag rygg och sits höj-sänk. I läge 2 styr jag två andra motorer osv. Jag kan alltså styra alla motorer med det vanliga reglaget. Det enda som syns är den lilla ratten. Vet du inte om det så syns det inte. Ser oem ut. Enda motorn som jag tagit bort är glidning fram-bak. Det reglaget är manuellt på mina gamla stolar så det flyttades med till den nya stolen. Jaja ni som är originalförespråkare ut i fingerspetsarna tycker det är vansinnigt men jag sitter lika bra som ni. Jag tyckte inte att det var försvarbart att lägga så mycket pengar på en gammal bil som jag räknade med att det skulle kosta att byta stolarna och koda om bilen. Det verkar inte heller vara så många som gör kodning för hemmabruk som man hittar i tex USA där det finns en hel del som håller på. I alla fall inte på e60. Men rätta mig om jag har fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.