|
|
|
|---|---|
|
Vilka skillnader är det på en E61 modellår 2008 jämfört med en 2007LCI, dvs vad var nytt på bilar tillverkade 09/2007-> Det enda jag kunna läsa mig till är whiplash-skydd på stolar men då det är komfortstolar i de jag tittar på så fanns detta väl redan 2007? ___ //Ulf | |
|
Det fanns redan 2007. Vad jag vet, är det ingen skillnad mellan 08'a och 07 LCI'orna. |
|
|
Navi Prof samma? Hårddiskbaserade kom väl senare? ___ //Ulf |
|
|
Hårdisknavigatorn kom efter 2009 "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Whiplashskyddet kom augusti 2007, så du kan hitta 07:or som har detta, men de är ju ganska få eftersom 08-orna kom i produktion en månad senare... Mellan 2007 och 2008 var det väldigt få skillnader, åtminstone inga visuella. Under MY2009 kom det nya iDrive-reglaget men fortfarande med samma system. Först 2009 på hösten som MY2010 kom den hårddiskbaserade navigationen med tillhörande menystruktur. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Precis! Men komfortstolarna har alltid haft whiplashskydd. :) |
|
|
Vad kostade automat respektive sport-automat för en 08:a vid nybilsköp. Gäller en 550i om det var skillnad mellan modellerna. ___ //Ulf |
|
|
BMW prislista 2007-09-01: 205 6-växlad automatlåda med steptronic: 22.900:- 2TB Sportautomatlåda (fanns att beställa till 530i, 550i, 530d och 535d och endast i kombination med 255 Lädersportratt eller 710 M Lädersportratt)) med unik design på växelspaken, växelpaddlar på ratten samt sportknapp för snabbare respons av motor och växlingar: 24.400:-. 1.500:- extra till 535d som enbart fanns med automat. |
|
|
Tack Janne! Trodde det var större skillnad i pris eftersom det ändå är ganska få som har sportautomaten. ___ //Ulf |
|
|
Janne: det är inte så att har denna prislista i ett format som går att maila över? ___ //Ulf |
|
|
Det går ju att eftermontera sportautomaten, en ny växelspark + styrenhet samt kodning är vad som behövs (+evt paddlar på ratten). :-) |
|
| Ulf: Inga problem, du har dom i mailen. | |
|
Programmer Hårddisknavin kom sep 2008..modellår 2009 |
|
|
Sim: den jag tittar på har sportautomaten. Bianca: man kan inte få allt ;) ___ //Ulf |
|
|
Tror jag vet vilken det är - mycket trevlig utrustning ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.