|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Funderar på om jag skulle skiljas från detta objekt: 528i Sedan -00 Snart 14000 mil 3 brukare Automat, steptronic Svartmetallic Ljusgrått skinn Fullt M-paket Facelift front (org xenon & njurar Rost vid nummerskyltbelysningen Nya 17" sommardäck bak, hyggliga fram, hyggliga 16" vinter Fullservad men jag gjorde InspII själv i somras Skulle vilja få ut 65' men det kanske är för optimistiskt. Vad tror ni? /Lasse | |
|
Frågar du här så säger dom väl 30-40... hehe Jag tror spontant på 50-55 tusen |
|
| Craile borde den inte vara värd närmare 100:) | |
|
för en 00:a sedan. Nä tror inte det. Är ju inte en facelift. Men 50-60 får han nog. |
|
|
De som värderar högt gör det ofta bestämt och kompromisslöst. De har alltid rätt. Uppdatera gärna med slutpris. |
|
| om 50-60 är rimligt på denna bil så borde väl 80-85 vara rimligt på en faceliftad 04? | |
|
Nä det e stor skillnad och köpa en 00 och 04 på dessa. Dessutom en 528 mot en 525. Och en sedan är inte lika eftertraktad som en touring. Kolla på blocket så finns det inte en enda 04:a under 95.000:- Och många har sålts för över 100. Ska man ha den sista årsmodellen av modellserie så brukar det kosta lite extra. Och är den dessutom i kanon skick så ska man betala lite för det oxå! Men du behöver inte köpa min heller! |
|
|
Sålde min 528i 99:a för 3 år sedan och 24.000 mil. Då fick jag 60 för den. UTAN M-Paket. Den var gaska bra utrustad. tex sport stolar i skinn , Taklucka m.m |
|
| Craile: Att det är en 528 och inte en 525 skulle jag vilja se som en fördel för prissättningen. Helt enkelt en bättre motor; bättre vrid, lägre förbrukning, mindre risk för vv-strul etc. | |
| Jag skulle inte kunna tänka mig att betala 65k för en 528 -00, tror snarare att ett realistiskt pris ligger runt 50k. | |
|
"De som värderar högt gör det ofta bestämt och kompromisslöst. De har alltid rätt". Statuerat exempel finnes ovan :-) Lasse: Det är ju en lågmilare och utrustningen känns helrätt. Om den är fräsch och fin så tror jag säkert det går att få ut 50-60kkr om rätt kund dyker upp. |
|
| Tror också på ett slutpris 45-55k | |
|
Kan säga att den är inte snålare vad det gäller förbrukning än en 525. På grund av att det är gamla automaten i 528 och den nya automaten i 525. Vilkte har sänkt förbrukningen en del. Nya automaten kom väl 2001 i samband med faceliften om jag minns rätt. Eller? |
|
| Om 2,5l vore bättre än 2,8l så borde väl en sedan vara mer värd än en touring om man ska resonera konsekvent. | |
| Vilken skillnad är det på automaterna på E39? Blev de inte 6-stegade först på E60? | |
|
Nya automaten kom på faceliften. Vilket gör att lock-up går i mycket tidigare och drar ner förbrukningen. Den är 5 stegad med en 6:e som kallas för lock-up. Innan faceliften så går lock-up i först vid lite högre hastighet ca 70 tror jag. Medans den nya går i redan vid 40. |
|
|
>>Craile Vad snackar du om igentligen?! e39 har aldrig haft 6vxl automat låda. Lock-up har inget med sjätte växeln att göra. Läs på innan du börja uttala dig och ge råd! |
|
|
Det du pratar om Craile är antagligen overdrive men det är inget som använts på E39 ------- //Lövet |
|
|
Kanske jag som använt mig av fel ord. Blandat ihop det lite... hehe Men läs denna tråd så förstår ni vad jag menar. Är 5:e växeln jag menar går i tidigare i nya lådan som kom vid faceliften. Länk |
|
|
Oavsett vilket så är bensinförbrukningen skitsamma ungefär på båda två, åtminstone enligt beg. guiden här på AP.... Frasse |
|
| Ganska säker på att jag har den nya automaten i min bil. Tror den kom redan på 00-modellerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.