|
|
|
|---|---|
| Funderar på en A3 1,4Tfsi hur är bränsleekonomin för den? kör främst stadskörning så behöver en snål bil. Men samtidigt åker jag längre sträckor ibland. | |
|
Har en A1:a med den motorn, men inte hunnit köra upp en full tank än :) Återkommer med siffror när den börjar bli inkörd.. Jag har den sjuväxlade S-Tronic-lådan, och den ska ju dra 0,52 l/milen; vilket väl får anses bra för en bensinare med den prestandan! Start/stopp-teknologi och bromskraftsregenerering bidrar ju positivt också. |
|
| Oj ja det är bra, är det stadskörning? blandad eller landsväg? | |
|
Blandat, enl EU-cykeln! Stad: 6,5 l/mil, landsväg: 4,4 l/mil enl Audi. Och så 119 g CO2 då...men jag tror inte A3:an klarar den gränsen dock(?). |
|
BCR |
Åker en Golf Variant 1,4 TSI (140 hk) och den är snål. Ligger på mellan 0,55-0,65 på landsväg. Hyfsat bra vrid för att vara en så liten motor. /Håkan - BMW är roligast på två hjul - |
| 1,4tsi (140hk) är inte det med kompressor också? | |
BCR |
Yes, twincharger dvs. kompressor och turbo /Håkan - BMW är roligast på två hjul - |
|
Sani// Är det inte jobbigt med 7-växlad autolåda? Bilen måste ju växla hela tiden, speciellt i stadskörning. |
|
|
Jag tycker bilen är kanontrevlig att köra, i synnerhet med s-tronic-lådan. Ett mycket bra val Sani. Känns verkligen gedigen på alla sätt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Hoppas BMW kommer med en liten motor med turbo och kompressor. Skulle göra sig bra i den nya 1-serien som kommer t.e.x. I nya Polo GTI har dom pressat ur hela 180hk ur en 1,4 liters motor. Den går som en skållad råtta! | |
viobebe |
Ja, man ser ju verkligen vem som leder utvecklingen nu.... |
|
viobebe// Ja, Golf leder utveckligen bakåt. ;) BMW lyckades med det redan på 70-talet. Time to move on liksom. :) |
|
viobebe |
vadå time to move on..till en rutten 325i |
|
Hehhehe...j*kla vad känslig! Ville bara påpeka att BMW har redan gjort det som du tyckte var utvecklingen som Polo nej jag menar Golf ledde. :) Och nej min BMW är inte rutten. :) |
|
|
Grodan; Om man säger så här: Jag märker inte ens när motorn stängs av/startar vid rödljusen, så växlingarna tänker jag inte ens på! Sedan är det kul att leka Playstation ibland, lägga i S-läget o paddla själv.. Och nä; BMW har inte "redan gjort det på 70-talet" - du måste ju väga in andra faktorer så som förbrukning, utsläpp mm också? |
|
| Btw; tack StefanL :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.