|
|
|
|---|---|
|
Som topic lyder, finns dessa att få tag på? Vad jag sett och letat fram på skrotar och vissa biltillbehörsbutiker så säljs dom knappt? Börjar bli lite jobbigt att behöva öppna bakdörren och sen öppna förardörren inifrån. Bilen i fråga är en 540ia Touring -97 och handtaget jag letar ska alltså passa förardörren. | |
|
Vet inte om jag missuppfattade dig, men är det ett sånt här du ska ha? Länk Isåfall finns det precis hur många som helst på skrotarna. |
|
|
Länk |
|
|
MisterNJ, har du också tagit i för hårt med fastfrusen dörr? Samma problem för mig. har inte orka byta än, då jag har att göra så det räcker ändå med 523:an.. /J |
|
|
Peter_55: Det där är för en bakdörr, har sett dom =) Wannabedivers: Klockrent! =) Johan M3: hehe jepp =P |
|
| Aha... Jag sökte på framdörr, men jag blev själv misstänksam när det inte var nåt nyckelhål. | |
|
Jag köpte ett nytt på Schmeidmann till främre passagerardörr, tyvärr fick jag ett med nyckelhål och märkte inte det förän det var lackat. Så nu sitter ett fejklås i hålet som täckbricka. De nya handtagen är av plast och inte aluminium som originalen, som spricker väldigt lätt vid kyla. BMW CS #5206 |
|
|
Jag fick panik och gick in genom bakluckan, fällde ryggstödet och kröp fram när alla fyra dörrar hade frusit vid ett väderomslag. In i garage och in med byggfläkt i bilen. Bra med touring. :) Sen vill man ju inte rycka upp dörrarna så att halva textilmönstret på övre tätlisten mot karossen sitter kvar på karossen. |
|
| Original är i aluminium ja. Frågan är om ersättningshandtagen i plast kommer räcka längre. Plast och kyla brukar ju inte vara en överdrivet bra kombination. | |
|
Bytte de till plast även som original nån gång? Tycker mina handtag känns plastiga när det är kallt. Tillverkad 2003-11 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.