AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.028

525 tds tvärdog och startar inte

Br
10
Brillo
525tds-97
Min 525 tds tvärdog härom dagen när min dotter var ute och åkte, den startade inte trots ett antal startförsök. Jag var inte hemma vid tillfället så jag kunde inte titta på den på ett par dagar.
Nu när jag försöker starta så fungerar inte glödningen och motorn hostar inte ens till, den har åtminstone tänt till tidigare även om jag inte glödat. Har kollat alla säkringar, i handsfacket, i bagagen och under golvet vid passagerarstolen men alla verkar hela.
Någon som har varit med om det tidigare eller har några tips att komma med så är jag mycket tacksam.
Kan vara förpumpen i tanken som gett upp helt?

Hur mycket bränsle har Du i tanken?

Är det ca 10-20 lit kvar bara så är detta ett tecken på förpumpen som läcker i tanken och inte får fram bränslet.
Br
10
Brillo
525tds-97
Har kollat nu och förpumpen får ingen ström. Jag tycker att glödningen borde funka om det var pumpen som sagt upp sig eller?
Det borde finnas nått relä någonstans antar jag.
Trodde först att det var någon av huvudsäkringarna men har mätt dom och alla är hela.
Finns det fler än dom över batteriet och under golvet vid passagerarstolen?
Br
10
Brillo
525tds-97
Glömde, men har lite mer än halv tank i bilen.
Du kan prova att tvångsköra den med direktström för att se om den fungerar?

Vart relän och sånt sitter vet jag inte på rak arm,men sök på forumet så finns nog något inlägg om detta.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Relä och säkring till glödning sitter i boxen på höger sida i motorrum...
Br
10
Brillo
525tds-97
Ok, tack ska kolla när jag kommer hem igen (nästa helg)
Br
10
Brillo
525tds-97
Japp, hittade ett antal säkringar vid motorstyrenheten varav en 30 A trasig.
Satte i en ny och den gick direkt när jag slog på tändningen.
Kollade vart kablarna tog vägen och kunde utesluta alla utom två som går in i kabelhärvan genom torpedväggen.
Klippte av dom och höll ihop den ena, inga problem, den verkar gå till insprutningspumpen. Satte ihop den igen.
När jag höll ihop den andra så gick säkringen.
Tog isär den igen och provstartade och konstigt nog verkar allt att fungera utan den kabeln. Glödning, pumpen i tanken och insprutningspumpen verkar att fungera.
Ska ut och provköra nu så får vi se om jag märker nått som inte funkar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.