|
|
|
|---|---|
|
ca 27000 mil,inte nybytt olja eller luftfilter. CO/K-värde: 1.0 CO 2500: 4.5 HC: 141 Lambda: 0.87 kommer naturligtvis byta olja+ luftfilter och prov besa(bilen gått ur ombes) frågan är vad nästa åtgärd blir om det inte hjälper? lambda sonderna? (1800:-st) kattar?universal? tycker att motorn borde vara frisk om hc bara ligger 41 övergränsvärdet. / Vince | |
|
Börja med att se till att avgassystemet inte läcker. Jag tror att Lambdavärdet måste vara bra för att HC skall kunna bli bra /Mats J |
|
|
Jag skulle ha börjat att kolla så lambdasonderna funkar ok. Lambda värdet är ju alldeles för lågt, vilket gör att bilen går fett. Detta kan ju också bidra till att HC och dom andra värdena blir för höga. Jag hade en gammal Opel Astra en gång i tiden. På den var alla avgasvärdena åt fanders. Bytte Lambdasond och vips så blev all värden ok. CO värdena var visserligen inte så höga som dina men jag tror att HC värdet var något högre innan bytet. På min V12 så gjorde oljebyte och filter byte varken till eller från med tanke på HC värdet. Det blev tom lite sämre vill jag minnas. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
| ska åka in och besiktiga den i morrn,tyvärr har jag inte hunnit byta vare sej olja,stift eller filter pga tidsbrist,men,jag får ju iaf en arbetsorder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.