|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte bara höra om det är någon som har samma erfarenhet som jag: har nyligen köpt en 535d med M-paket. Hade tidigare en lexus is300. Kan väl säga att jag är mer än nöjd med BMW:n, utom på en punkt: när bilen når hastigheter på 180-190 känns det som att den "lyfter" något, ungefär som att det kommer luft under bilen. Vad jag har förstått så är BMW e60 med M-paket 20 mm sänkt, är det ytterliggare sänkning som gäller eller vad? | |
|
Det är väl upp till dig? Förstår dock inte vad du menar med att bilen lyfter över 180-190. HAr själv kört över 250 utan att ens vara orolig. Du kanske fortfarande är van vid Lexus stelare sportchassi? Du kan sänka BMWn aningen mer men H&R som är hårdare, men bakdelen på BMWn ska gå att sänka genom att dem ändrar "normalvärdet" till lägre siffra om du har Nivåreglering på bilen, vilket jag tror du har. Funderar själv på sänka min 535 med 30-40mm spiraler, då får jag ner bilen 10-15mm till ungefär vilket hade varit perfekt. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Nu skrev jag lite luddigt, men så blir det när man somnade halvfull och blir väckt av en 2 åring som ska kolla på tecknat kl 06. Det ska givetvis stå MED H&R fjädrar då dessa ska vara lite hårdare i karaktär. Med "dom" syftar jag på BMW verkstad som kan sänka din bil. Alla är inte tydligen inte lika pigga på att göra det åt en, men andra är. Dem sänker via sina BMW-datorer där dem ändrar normalvärdet på bakdelens nivå. Hoppas jag fick slingra mig ur med min ursäkt och att du nu förstår vad jag egentligen ville få skrivet ovan :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.