|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Soft closen bromsar ju inte dörren utan hjälper ju bara till att dra igen de sista. Men då tunga dörrar gör att dom nästan går igen av sig självt så tycker jag personligen de känns lite overkill men gillar man funktionen så! Hojta till när du bestämt dig kanske jag kan skramla fram ett skapligt pris:) |
|
| Hybris: Testa Olle på Bilcentralen i Nacka om du letar efter en bra säljare. | |
|
Aktivfarthållare??? Du köper väll inte en så dyr bmw för att inte köra själv:) Obs stor ironi. Hade aktivfarthållare på min 530d och jag körde 8" mil med den och jag använde den kanske 200mil av de 8000. Och då var säkert 6000mil av dem på motorväg/autobahn. Visst smidigt men en BMW skall man ju köra själv annars kan man ju åka buss eller tåg;) eller byta till något "svenskt" märke:P Min sumering är intevärt kostnaden medans softclose däremot är ett glädje moment varje ggn någon annan än jag skall stänga dörrarna på min bil slipper smällen i dörren. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| wsemme: Så softclose dämpar dörren när någon slår igen den hårt? Det är det jag är ute efter. Det är så jag fattat funktionen men osäker på om jag provat en dörr med det. Enligt Erik så säger han att funktionen handlar om att stänga om den står lite på glänt och det är ointressant funktion. ;-) | |
|
Tycker att den dämpar men inte fullt ut lite olika beroende på bil modell. Men de flesta tycker det är så "coolt" så dem vill se funktionen så de är så försiktiga så med dörren. Men på x5 tycker jag att den dämpar iaf. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Inte exclusive-läder eller läderbeklädd instrumentbräda? |
|
| @anders: lite dyrt för det tycker jag. Snyggt är det måste jag säga ;-) Man måste ju hejda sig någonstans. Lite låååång utrustningslista. Borde finnas ett jag vill ha allt alternativ som är bra rabatt! ;-) | |
| Någon som vet om man kan beställa BMW Carhotspot till X5/X6? | |
| Framförallt instrumentbrädan är ju lite dyr kan jag tycka. 10 extra för exclusiveläder tycker jag dock inte är så farligt.. | |
| Hur mycket bättre är exclusive läder? Erkänner att jag har dålig koll! ;-) | |
|
Läder på instrumentpanel är riktigt trevligt, har haft det men inget man får tillbaks i andra hand. Beställde själv en rikligt utrustad x5 4,0d idag skippade dock instrumentpanelen men tog exclusive läder. Ps har en uppsättning helt nya performance 21" för x6 till salu! |
|
|
@jiffi: vad skall du ha för fälgarna? Jag sökte runt lite men hittar ingen bra beskrivning på vad som skiljer exklusive läder från vanlig nevada. Hittar bara en massa individual läder som iofs är kanon men kostar som en ny bil från Kina. |
|
|
Här kommer specen för min x54,0d 475 Safirsvart met NASW Utökat exclusiveläder svart 330 Sportpaket 2LM 20" y eker 336 2VA Adaptive drive 3MB Individual aluline exteriör 456 Komfortstolar 488 Svankstöd 710 M Lädersportratt 775 Innertak antracit 217 Aktiv styrning 233 Förhöjd dragkapacitet 302 Stöldlarm med fjärr 316 Automatisk bakluckeöppning 322 Komfortöppning 328 Aluminium fotseg 3AC Dragkrok infällbar 3AH Backkamera 3MA Individual takrails i aluminium 402 Panorama tak 423 Velourmattor 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter backspeglar 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 464 Skidsäck 493 Förvaringspaket 4AD Interiörlist i borstad aluminium 4UP Adaptiv lastsäkring 508 PDC fram och bak 524 Adaptiva kurvljus 536 Kupevärmare med fjärr 563 Belysnings paket 575 Extra 12 v uttag 5AC Helljusassistent 5DA Deaktivering passargerar airbag 5DK Side view camera 601 TV 609 Navigationssystem professional 610 Head up display 614 internet 615 BMW online 644 Förberedelse för bluetooth 654 DAB tuner 6FL USB anslutning 6NF Anslutning för iphone etc 6S4 Svensk språkversion 6UH Traffic information 752 Individual audio system 761 Individual tonade rutor 8TH Speed limit information Det var det hela! |
|
| Såg en X5 m-sport II bakifrån och den såg helt sjuk ut häromdagen (inte positivt). Vet inte vad han hade gjort men skärmbreddarna såg sjuka ut och tror det satt stänkskydd också. Hela utseendet på X5 som är kanon var mycket skum. Någon annan som sett detta? | |
| @jiffi: Inte lägga till BMW Apps också? | |
|
Hybris, Exclusivlädret har en finare struktur än nevada lädret, lite mer som ett nappaläder, dock vet jag inte vad som menas med utökat. Du kommer få en underbar bil som dessutom blir snyggare än M bilarna när du väljer performance paketet Vill ha 40000 kr för fälgarna. Mvh Jiffi |
|
| Vad är BMW apps och hur funkar det? | |
| Länk | |
| Håller med om att X5 ser lite konstig ut med det nya m sportpaketet. Den blir väldigt klumpig speciellt i ljusa färger. | |
|
220 nivåreglering är gratis när man har adaptive drive. Kan vara värt att lägga till. Har länge saknat möjligheten att twittra i bilen. not. g |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.