|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan BMW vänner, Funderar på att byta min BMW X5 3.0d (E70) från 2007 som nu gått 7500 mil. Sjukt nöjd med bilen för övrigt. Aerokit och titansilver så ser fortfarande riktigt snygg ut! Vill gärna få lite feedback och råd på min spec för en X6 4.0d. Min tanke bakom specen är en vit bil som brytas av med svarta detaljer. Skulle iofs vilja ha en svart matt X6 men ingen färg som BMW levererar idagsläget. BMW X6 4.0d: 300 Alpinvit II LUSW Läder nevada svart 330 Sportpaket med: 2RV 20" LM Fälg 214 i svart 456 Komfortstol fram el inställbar 488 svankstöd (ingår i komfortstol) 760 Individual högglans shadowline 775 Individual anthracit innertak 217 Aktiv styrning 235 dragkrok med avtagbar kula 248 eluppvärmd ratt 316 Automatisk bakluckeöppning (gratis på X6) 323 Soft close för dörrar 328 Aluminium fotsteg 386 takreling (svart) 3AH Backkamera med top view 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel (gratis med 430) 464 Skidsäck 4B6 Interiörlist aluminium flygwhhel svart 4UK 5 säten 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 563 belysningspaket 575 Extra 12 - volts uttag 5DA Deaktivering passagerarairbag 609 Navigationssystem Professional 610 Head-up Display 614 Internet 615 BMW Online Information 644 Förberedelse för Bluetooth 677 HiFi System Professional DSP 6FL USB - anslutning 6NF Anslutning för iphone 6NR BMW Apps 6S4 Svensk språkversion 6VC Stydkod combobox 761 Individual tonade rutor 8TH Speed-Limit-information 8TTN Agkod Tillbehör som inte är fabriksmonterade: BMW Performance bakspoiler i svart BMW Performance frontgrill i svart | |
| M-Paket och bilen är fulländad! | |
|
Skulle ta m-paketet och ta 19" tums fälgarna med vinterdäck. Sen skulle jag ta dom nya 21-tums performance fälgarna till sommmaren.. Länk |
|
| Finns väl inget M-paket till X6 eller? | |
|
@erik: jo du har en poäng i det... När Ni säger M-paket menar Ni performance aerodynamikpaketet? |
|
|
Kanonbil! Trodde dock du behövde plats för fler i bilen?! Vet ett företag som lägger på folie så du får matt svart. Är sugen på det själv. Www.tcForetagen.se Du kan lägga matt svart folie på en vit bil, och sen "byta" tillbaka efter önskemål. Är inte 5:an gt roligare/bättre än x6? Gustaf |
|
|
Ser helt ok ut. Helljus assistent och stolsvärme bak så vore den kanon.enligt mig |
|
|
Gustaf:Notera en liten men mycket viktig detalj. 4UK! ;-) Faktiskt helt avgörande för att jag skall välja X6 för X5. Behöver inte längre samma utrymme i bagaget men 5 säten måste jag ha. Känner inte suget att byta min väl fungerande E70 till en facelift. Känns för lite nytt för att motivera mig speciellt gällande utseende. På min första bil vill jag ha 4*4. En 530Xd kostar som en X5/X6 3.0d och utrustningen drar iväg värre på 5:an. X3an finns inte med M-paket på 2.0d utan måste upp på 3.0d och med utrustning drar den iväg så hålet mot en X6 är inte så stort som man tror. Vilken bil är fetast? ;-) 5 gt gillar jag inte i utseendet. Och X6 är väl en av de bästa SUV/SAV på vägen idag då det gäller skojig på vägen. ;-) |
|
| En sak jag saknar på X6 är de nya vita Xenon ljusen. Finns det något enkelt sätt att få samma vita istället för gula? Vill inte ha de fula blå-vita som en del åker omkring med utan samma vita som på nya X5 LCI, ;-) | |
|
Inte funderat på Adaptive drive? Kostar ju en heldel men blir ju en helt "ny" bil med det tillvalet. Har de på X5 och har valt de på min nya F11 också kommer inte köpa ny BMW utan adaptive drive. Skulle verkligen fundera på det iaf:) Annars grym spec speciellt med performance delarna blir pricken över i, men fundera på front spoliern också:) då blir helhelten riktigt lyckad. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| wsemme: X6 har Dynamic performance control som inte finns i X5. Så det är redan stor skillnad där. Tror inte att adaptive drive är värt 36000 SEK på en X6. Provat en X5 SD med adaptive drive och visst var det stor skillnad. Jämför man en X6 med en vanlig M-Sport X5 är det också stor skillnad pgr av dynamic performance control. Lite så resonerade jag. Man jag ju utrusta sig tills man har två X6 om man vill annars. ;-) Enig om performance aeropaketet. | |
|
Ny spec efter lite råd och funderande: BMW X6 4.0d: 300 Alpinvit II LUSW Läder nevada svart LM fälg 232 19" (vinterdäck) 456 Komfortstol fram el inställbar 488 svankstöd (ingår i komfortstol) 760 Individual högglans shadowline 775 Individual anthracit innertak 217 aktiv styrning 235 dragkrok med avtagbar kula 248 eluppvärmd ratt 316 Automatisk bakluckeöppning (gratis på X6) 323 Soft close för dörrar 386 takreling (svart) 3AH Backkamera med top view 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel (gratis med 430) 4B6 Interiörlist aluminium flygwheel svart 4UK 5 säten 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 563 belysningspaket 575 Extra 12 - volts uttag 5DA Deaktivering passagerarairbag 609 Navigationssystem Professional 610 Head-up Display 614 Internet 615 BMW Online Information 644 Förberedelse för Bluetooth 677 HiFi System Professional DSP 6FL USB - anslutning 6NF Anslutning för iphone 6NR BMW Apps 6S4 Svensk språkversion 6VC Stydkod combobox 761 Individual tonade rutor 8TH Speed-Limit-information 8TTN Agkod Tillbehör som inte är fabriksmonterade: BMW Performance bakspoiler i svart BMW Performance frontgrill i svart BMW Performance aerodynamikpaket BMW Performance Y-eker 21" 375 hjulsats (sommar) Tog bort alusidesteps, skidsäck, sportpaket. Insåg att eftersom jag går på performance så gav sportpaketet inte något mot att ta diffen som lösa delar. Sparade pengar på det. |
|
|
233 ökad dragkApacitet 800:- Gustaf |
|
|
7ME M drivers package. Vore kul om någon hade med det i sin spec. Gustaf |
|
| Vad får man ut av 7ME på en 4.0d? Har man någon verklig nytta av det? på En X6M är jag med men på en 4.0d? | |
| Tack för alla bra råd! Om någon känner till en bra handlare i Stockholm/Uppsala eller i närområdet som kan ge ett bra pris skrik till. Tycker min lokala handlar är lite snål på en så dyr bil! | |
| Nu börjar ju specen bli komplett!!!! Dock hade jag personligen lagt till aktiv farthållare 5DF ganska tidigt i specen då skönare pryl får man leta efter! Sen hade jag nog skippat soft close då x6 har svintunga dörrar så kan får ju nästan koncentrera sig för att stänga försiktigt så att man har nytta av soft closen. Sen är ju dieselvärmare med fjärr aldrig fel:) | |
| Ska du ha bilen privat eller bolag?? Kan ev ordna bra pris... när du har komplett och klar spec så kan du hojta till så kollar ja priset... | |
| @erik: Privat | |
|
@erik: Tyvärr kan man inte ha aktiv farthållare med performance kittet. Antar att de inte grejar kameran fram. Softclose: Jag har ju en X5 och den har tunga dörrar. Jag trodde att det gjorde att dörren stängs mjukare. Har många släktingar, vänner och arbetskollegor som smäller igen dörrarna lite hårt då de inte är vana vid BMW kvalitet i dörrarna. ;-) Finns det någon beskrivning exakt hur softclose fungerar. Är det bara vid "dålig" stängning som de stänger dörren så är det inte riktigt det jag vara ute efter utan en dämpning när folk slammar den. Tänk lite som i köket på lådor. *skrattar* Dieselvärmare: Jo tänkt på det men kör ofta från garage till garage. Inte så ofta som jag står ute där jag har nytta av det. En vanlig el/coupevärmare borde man ju iofs minst ha. Tänkt tanken kring dieselvärmare ett par gånger. Samma sak med taklucka. Men när taket skall ned kör jag cabben. Dock enig om tanken kring denna option. Hade bilen stått ute hemma eller på jobbet hade det varit givet val. |
|
| En kommentar gällande aktiv farthållare. Älskar farthållaren med bromsfunktion i BMW. Litet snäpp +-1 km/h, stort snäpp +-10 km/h. Underbart att köra bilen med farthållaren. Aktiv farthållare är ju ännu bättre såklart! Verkar vara otroligt trevligt. Inte provat själv ännu men övertygad om att det är en funktion man kommer använda ofta då an bor i Stockholmsområdet! Hade den varit lite billigare och fungerat med performance kittet hade det varit givet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.