|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har precis köpt mig själv en 330xd ifrån 2002, och jag skulle vilja koppla in min telefon (iPhone4) till stereon samtidigt som den laddas. Det enklaste jag hittat (som jag även körde i tidigare bil, ej bmw, och fungerade bra) är en FM-sändare. De produkter jag tänker på specifik är: Länk Länk En vän till mig som kör en 335d -10 tyckte den första gav fruktansvärt dåligt ljud, vad har ni för tips? Mvh | |
|
Har en kompis som kört FM-sändare (iTrip) till sin E46 Coupé, och varit missnöjd med ljudet. Vi uppgraderade till var sin GROM-låda i höstas (då jag skaffade min bil strax före sommaren) .. det tog 2h för oss amatörer. Men ljudet är fantastiskt mycket bättre än med FM-sändare. Dock glitchar hans lite (startar inte alltid), då han tog den lite billigare utan USB-stöd. Jag valde den med USB-stöd, och köpte en 32-gb usb-sticka så jag har nog med "standardmusik" alltid. Funkat felfritt hela vintern (även vid start vid -20) och har klart bättre ljud än FM. |
|
| Jag har en Nokia N8 med inbyggd FM-sändare och det blir bra ljud. Så får ni dåligt ljud är det nog inte E46:an det beror på | |
|
GROM låda har jag aldrig hört talas om faktiskt, men efter att ha läst lite låter det ju jäkla bra helt klart, ser dock lite dryg ut att installera sen antar jag att den är ganska dyr? Jag ska testa med en polares FM-sändare först, se om det blir skapligt ljud iallafall. |
|
| Det blev att jag köpte en Jabra SP700 på Elgiganten och den fungerar helt okej tycker jag, lite väl mycket brus när man har ett samtal men musik bra. | |
|
Har läst på lite om GROM lådan! Verkar riktigt bra :) Har ni provat med dongeln till eller bara med kabel? Lite kul att få med handsfreefunktionen.. Fungerar det verkligen att styra låtval m.m. från stereon resp. rattkontrollen? Kopplade ni in den i bakluckan eller fram? Kopplas in ist för cd-vxl eller??? Kan man ha både och fungerande? You can sleep in a car but you can't drive a house |
|
|
Nu har jag bytt upp mig till en e91:a men dessa tittade jag på när jag hade min gamla E46 touring. Länk Löser problemet med egentligen allt.. Tv, DVD, CD, USB, Ifön/ipod, blåtandshandsfree och navigation.. Allt i ett! Skulle ha köpt direkt om jag skaffat mig en E46 i dagens läge och skulle ha kvar den ett tag. //A //Anders |
|
|
Man kan köpa direkt från KINA här! från ~500 USD inkl leverans till Sverige. Länk Aliexpress.com finns det MYCKET grejer på.. Sannolikheten att åka på en nit är dessutom liten. //Anders |
|
|
Jag har en fundering också med det här med usb till gamla cd-spelare til e46. Jag så den här: Länk och har en fundering. Jag har ju en stereo med endast en cd-knapp och inte en mode-knapp. Vet ni om det fungerar ändå att köra med en grom? Men måste ju som sagt kunna välja enheten på något sätt och som jag fattat det behöver man en mode-knapp för att kunna bläddra. Är det någon som kan säga hur det är med den saken? Jag köper en sån här direkt bara jag vet att min stereo klarar av den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.