AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.492

Snart en 120d M-sport

Sida 1 av 3
Ville bara dela med mig att jag på tisdag hämtar en 120d M-sport 2010. Var och provkörde den i torsdags och blev positivt överraskad för nästan alla jag pratat med sa att den skulle vara stötig och att det skulle knaka i inredningen...Inget knak, absolut inte stötig...låg som en våffla på vägen :)).
bara att gratulera.. hade med köpt en om jag hade haft råd hehe
Tack tack bmw_jerry :)

Mvh Mathias
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Grattis till en fin bil.
Tack flash gordon :) Ja nu vill jag att det ska bli tisdag..fort:) Man är som ett barn på julafton..he he
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Grattis till en fantastiskt snygg/rolig bil! =)
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Bara att gratulera till bilköpet, vad för färg har den?
Har fortfarande 3-4 veckor kvar till min leverans, känns som en evighet, men den som väntar på något gott... :)
Tackar P-OA och Tobba_ :)) Den är safirsvart riktigt fin men kanske känslig för smuts så man får tvätta ofta ;) 470 mil på den bara. Hoppas dom går bra vintertid...vad tycker ni??

Mvh Mathias
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Alpinvit så snygg grattis till bilen P-OA.

bmwe28a Lär känna bilen den är ganska lätt i bak o släpper gärna när det är halt.
Anser att dubbdäck 1 måste på våra bilar.

Har 2 sandsäckar liggandes bak :)
He he ja jag får väl lägga i ngt tungt i den för det räcker väl inte med tung musik ;)

Ja P-OA alpinvit blir riktigt snyggt och jag förstår hur du känner dig:))

Mvh Mathias
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Nej Matihas Bandit Rock som jag har på i bilen räcker inte till :)
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Grattis! Nu efter ett par mån, så har Jag och frun lärt oss bilen på vinterväg. Elektoniken fixar allt bara att tuta & köra. Är det metalic? Vår tidigare Audi A3 va öronbedövande buller med dubbdäck. BMW är mycket tystare. Vi blir bara mer o mer nöjda. Det kommer ni troligtvis oxå bli. Ha de gött.

Tack audinisse...Ja det är metallic :) Får lägga in bild på den imorrn om jag hinner innan det blir mörkt.

Mvh Mathias
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Idag är det tisdag ;)
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Tack grabbar :)
Valde mellan svart och vit också, men så hade Förenade bil i Malmö en alpinvit etta inne och det var mer eller mindre kärlek vid första ögonkastet. :P
En provtur senare så var det ett köp.

Angående tvättning så kan jag rekommendera en Ditec behandling av den.
Morsan har haft två bilar av samma modell och färg (röd metallic), den ena var inte Ditec behandlad medan den andra var.
Lacken är som natt och dag, den obehandlade fick man tvätta en gång i månaden mer eller mindre, medan den behandlade höll sig betydligt renare längre.
Har dock aldrig varit med om att få så många kommentarer "har ni bytt bil nu igen" eller "har ni tvättat bilen nu igen" som vi har fått på den Ditec behandlade bilen. Den har även behållit sin lyster trots att den är 6 år gammal.
Dessutom så kan man ju glömma allt som vaxning heter eftersom det inte behövs med Ditec behandling.
Kostar en slant men med tanke på att bilen nu är 6 år så känns det som om man har haft igen det, speciellt på icke silver/gråmetallic lackade bilar.

Tror förövrigt att vi inte lär höra av bmwe28a idag av någon anledning =)
He he Jodå jag är här =) .Ska försöka komma iväg från jobbet snart och hämta den.....

Mvh Mathias
Hallå alla glada och trevliga människor :) Nya bud....får hämta den imorgon istället :( Inga vinterdäck...får nya Hakka 7 i morgon på den....så det är bra.

Mvh Mathias
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Tråkigt, man vill ju ut och köra :(
Iof med tanke på hur denna vintern har varit så är vinterdäck ett måste.
Bävar lite för att Kung Bore ska göra ett återbesök i april (har hänt).
Kom med synpunkter hur Hakka7 däcken känns och låter, många här verkar vara nöjda med dom dock, men fler "recensioner" är alltid bra. :)
Hmm glömde fråga om det var dom där run flat däcken på(vinterdäcken alltså).
Sitter dom på orginal?

Mvh Mathias
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej BMW-28a!

Hoppas det går bra imorgon med nya bilen. Att hämta en ny bil vid köp är en särskilt trevlig upplevelse. Berätta gärna mer imorgon om hur det känns!

"Den som säger att en snygg älskarinna är det bästa som finns har aldrig satt sig i en nyinköpt BMW".

Alexander
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Provar igen då, idag är det Onsdag ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.