|
|
|
|---|---|
|
Hej svejs! Som ny användare på detta forum skulle jag vilja höra om någon kan hjälpa mig angående et till en 320 touring med m-sport II. Jag har sedan i höstas beställt 8x19 tummare med ET35 och igår ringde företaget att fälgen kommer levereras med ET30 istället. De menade att de funkar men inte om bilen är sänkt. Jag är dock lite orolig eftersom jag har m-sport paketet. Så finns det någon som sitter med information om detta? Däckdimensionen är 235-35 Tack på förhand. mvh David | |
|
Tycker jag är lite väl fult att säga, att dem kommer passa din bil om den inte är sänkt. Såklart, ALLT kommer passa så länge bilen är hög och risken att nå skärmkanten är noll. Häng gärna ut dem klåparna här så man vet vilka man ska undvika. Avbeställ dem fälgarna säger jag för det ET måttet är på tok fel för din bil. Det är en diff på 12-15mm och det är inte lite med 1,5 cm. JAg skulle rekommendera BM Autosport där jag precis köpt fälgar och faktiskt flera andra här på forumet. Pundet är lågt och deras priser är MYCKET bättre än dem i Sverige. Här har du länk Länk , maila till Mark som han heter, så får du vettiga svar, snabbt dessutom! "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Det var Gummihuset men de erbjöd sig att lämna in dem för slipning, så det blev ET32-33. (vet inte om det är så bra att göra så?) Jag har läst i gamla inlägg att vissa har det tight även med ET35. Så jag vet inte om jag vågar chansa, för vill ju såklart inte att det ska ta i skärmkanten. Någon mer som vet om det skulle funka? Tack. mvh David |
|
|
Jag har 8x18 ET35 på min 325ci 2004...med 10mm spacers (ger ET25) gick det men däcken tog i bak lite grand när jag körde i gupp. Jag tror ET30 funkar utan att ta i på din bil. /Janne Surf Or Die!!! |
|
|
jag har 8x19 et35 på min 325 ci -01 med 235/35. bak blir de en 5:a spacer till våren men fram vill ja nog inte ha ut dem mer... [IMG]Länk observera att ja inte vet om din tourings skärmkanter är lika som min coupe... |
|
| tackar för info, hoppas det skall funka :) | |
| Att det funkar är väl en sak, hur det ser ut en annan. Att du byter antar jag beror på att du vill HÖJA utseendet. Personligen skulle jag inte slänga på något under ET40 då jag tycker att det blir fult. Men smaken är ju upp till var och en.. | |
|
Allt funkar :D På min gamla 5:a hade jag 9x19 et8 fram o et3 bak! (obs rek. är 8,5x19 et20) Nu till min nuvarande 3:a har jag satt på 8.5x19 et15 (rek et35) och bak 9.5x19 et20 (rek et40) m-sport +sänkning på båda ;) Ska du höja utsendet så måste du fylla ut avståndet till hjulen tycker jag. SÅ jag är nästan 100 på att de kommer o passa din bil! Annars så kör du på 225/35R19 istället om du gillar fälgarna o måste hade |
|
|
Tack för råden 3MW... En sänkning får jag nog titta på sedan :) mvh David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.