AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.610

E46 nummerskyltsbelysning bak, 1 lampa tänds ej

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Märkte för ett par dagar sen att vänster nummerskyltslampa bak inte tänds. Dock ingen indikation i panelen. Köpte ny lampa och pluggade i men den tänds fortfarande inte. Vid närmare koll av den ursprungliga lampan ser jag nu att glödtråden faktiskt inte är av. Samtidigt vid bytet noterar jag ganska mycket grön kopparoxidation. Oxidationen rengjorde jag med 556 men lampan tänds trots detta ej.

Någon som råkat ut för samma sak? Hur felsöker man?

Ska dessutom besikta bilen om en månad, vad säger de om 1 lampa till skylten inte lyser?
Bilen går genom besiktningen. Du har alla fall en som fungerar. De kommer bara nämna det för dig om de ser det.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Ok, tack.

Ingen som vet hur man felsöker själv? Låter som en dyr sak att felsöka på verkstad, så vill gärna undvika det.

Ma
14
MackanAx
330i -03
Hade samma problem. Fick byta ut belysningen. Ca 800 kr hos bmw.
Har du kollat kablarna om någon är skavd. Vet inte hur det ser ut där inne, men om du kollar om den är skavd eller om du kan knipsa av c:a 2 cm och skala, så du får fram ny fräsch tråd till lampan eftersom det oxiderat för dig.
Kanske hjälpt eller får du väl byta lampsatsen där som MackanAx skrev.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Kablaget syns inte till inuti, endast kopparbläcken s.a.s.

Ser ut som man inte kommer undan verkstaden ändå då..
Ma
14
MackanAx
330i -03
Du får skruva loss "handtaget" och sen lossa kontakten på insidan av bagageluckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.