|
|
|
|---|---|
|
Höger hjullager håller på att ge upp tror jag. Vid färd rakt fram hörs ett skorrande, malande ljud, likaså vid vänstersväng för att helt försvinna vid högersväng. Min fråga är följande, bör jag låta byta båda hjullager fram eller endast det högra som är dåligt? Har inte haft bilen så länge så vänster lager kan vara bytt, vad vet jag. | |
|
Nej, bilen rullar inte ojämnt om du byter ena. Jag har bytt ena fram på en framhjulskrafsare och inte ens där gjorde det någon skillnad. Jag frågade märkesverkstaden om man inte skulle byta båda och de sa att till skillnad från bromsar så är det absolut inte nödvändigt om man inte har märkt något fel. Det som skulle kunna motivera att byta på båda sidorna är att de har rullat lika långt och om det ena har givit upp kanske det andra inte har långt kvar. Men som du säger kan det redan vara bytt nyligen och om du inte har problem med att byta det andra vid ett separat tillfälle så är det absolut ingenting du behöver göra. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.