AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
759

Oljelekage under motorn 535ia

Si
53
SimSon17
535iA-99
Tjenare, har märkt att bilen lämmnar en liten pöl olja efter sig men vet inte vartifrån det kommer
Har knäppt några spontanbilder med kameran och fick denna bild Länk
ser ut som att komma olja därifrån men vet inte
Någon som har några förslag vart det kan komma olja ifrån?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hej! Det kommer nog inte ifrån det stället på din bild iallefall , det på bilden ser ut att vara ngt gammalt tjockt smet , en olje läcka sprider sig och fuktar oftast upp en ganska stor yta runt läckaget vilket brukar göra det lite svårare att hitta exakt vart olja kommer ut.
Åk till ngn gör-det-själv hall och lyft upp bilen och undersök med ficklampa , är det mkt olja ngn stanns och oklart vart den kommer ifrån så gör rent så gott du kan och kör en sväng och kolla sedan igen.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Min gissning är att det rinner från ventilkåpan, alternativt från oljerören som går från filtret på vänstersidan. Galet trångt är det att komma åt.
bm
85
bmw-E39
Bmw 523i -M-paket
det kan vara möjligt att ''vevhusventilationen'' har frysit!! då brukar det oftast läcka olja från ventilkåpspackningen, på min bil läckte det olja precis ovanför grenröret där packningen sitter. kolla upp det ;)
Si
53
SimSon17
535iA-99
Okej, ska ta o kolla upp det, Bilen har stått ute i kylan och det var när jag parkerade den på jobbet inomhus i ett garage och lät den stå som jag märkte att det var olja på marken, men när ja kom hem så såg jag att det var olja där bilen hade stått så vet inte om vevhusventilationen kan ha frysit eftersom att den står ganska ofta i ett varmegarage
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.