|
|
|
|---|---|
|
Blir tokig! Va kan de vara för fel? Har varit så de senaste tiden. Bytte olja, filter, luftfilter, stift igår. Testat kopplat ur lmm Men samma problem kvarstår. Bilen går klockren t.o.m ca 1700 varv, sen bluddrar de en hel del när ja gasar, och de försvinner HELT när ja kommer över ca 3200 varv. Skumt som fan. Kan även säga att bluddrandet försvinner mellan 1700-3200 om ja inte gasar på, utan håller en jämn fart. Tips på vad de kan vara? | |
| hittade felet.. en halvtrasig/trasig tändspole.. =) | |
| hmm låter mycket likt mitt problem ,hur hittade du den som va trasig ? | |
|
drog till skroten som hade en likadan tändspole. dom var jätte schyssta på de stället så ja fick låna en sådan. testade o byta plats den tändspole med varje tändspole. hoppas du förstod =) |
|
| ok hmm jag kanske skulle kolla om någon har en här i stan jag kan testa med också | |
|
Hej, Vi verkar vara flera med detta problem. Jag har en 525 e34 från '94 som beter sig liknande som du och zippzon beskrev i sin tråd. Jag har bytt gummibälg till luftinsuget, testat utan lmm och bytt stift. Tändspolarna tänkte jag inte på, får se om jag kan hitta nån som kan hjälpa mig med det. Vore ju så skönt om detta var problemet :) |
|
|
ja köpte en spole på skroten igår ,ska testa att byta idag .fick tips om att känna om någon spole är varm ,dom ska tydligen bara bli ljumna om dom är okey kommer skriva här hur det går om jag hittar något fel! annars byter/säljer jag snart bort liket ;-) |
|
|
Hur vet jag vad jag har för spolar och hur byter jag dessa? Kan inte riktigt men jag försöker gärna själv istället för att betala dyrt hos en verkstad. Hittat en skrot i närheten som har en massa olika tändspolar till min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.