|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu när termometern äntligen stigit till plus tänkte jag göra en attack på min baktorkare som fastnat. För att komma åt att demontera spindeln måste man dels lossa det trekantiga plastlocket som täcker fästet till torkararmen och dels en annan plastkonstruktion som sitter fjädrande på insidan av rutan. Hur demonteras dessa? Våld eller hemliga skruvar? A A | |
| Gjorde detta jobb ikväll. Det sitter en liten skruv i underkant till locket. Lossa på den och sen kan du lossa locket. Därefter tar du loss ploppen till torkararmens bult. Sen är det bara lossa armen och börja smörja. Min satt helt sjukt hårt. Men till slut lossnade och började glida fritt efter mängder av WD40 samt lite bändning och slit. | |
|
Har för mig det finns en reparations instruktion på gör-det-själv. Gjorde detta på på min gamla E39, den satt otroligt hårt fast och jag var rädd att spräcka glaset men fick till slut ut axeln. Slipade ner med smärgelduk och fettade in. La väl några timmar på detta och köpte ny torkar arm och blad. Voila precis som ny...............dagen efter på väg till jobbet på morgonen blev jag påkörd och bilen skrot.........snacka om ogjort jobb En gång BMW - alltid BMW |
|
|
Mitt var så ihopoxiderat att jag fick byta hela skiten inkl knappen vilket kändes lika bra eftersom jag då kunde låta Dremeln såga isär bitarna lite snabbt istället för att försöka lossa det med en massa våld och riskera rutan. Enda kvarvarande missnöje är att BMWs torkarblad för bakrutan gnisslar nått jävligt och är högst måttligt effektivt, märkligt eftersom deras för framrutan är bra. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.