|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, under senaste tiden så har min 530D e39 börja blåryka när laddtrycket kommer. Så idag bestämde jag mig för att riva iser och känna om turbon va glapp, men kände inge anmärkningsvärda glapp :) Men försökte snurra den och kände den gick segt och "hackade". Men tycker det är konstigt att den inte går sämre lr nåt. Normalt så brukar en bil gå sämre när turbon börja ge upp? Vad tror ni felet är att den blåryker, är det turbon måtro? MVH Jimmie | |
| Ja det tror jag. Turbon ska snurra väldigt lätt och definitivt inte hacka. | |
| okej, va nästan det jag förstod.. Ska man skicka in den på renovering eller ska man köp en ny? | |
|
Det beror på hur länge du kan vara utan bil. Klart billigast att renovera men tar väl någon vecka. Väljer du utbytes får du den nya turbon först och skickar in din gamla inom 10 dagar. Här finns mera info. Länk |
|
|
Jag var tvungen att byta min turbo i somras och köpte en orginal Garret via ebay.de för €650 och efter retur av den gamla, återbetalades €150. Klart bättre pris än de Svenska. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Tackar för tipset, får kolla ebay =) | |
| Priser Länk | |
| Tackar tackar, får bli och beställa ifrån turbotech imorgon =) | |
| Hej, har ´liknande problem med min 530d, löste problemet sig med en ny turbo? | |
| Det fick bli en turbo ifrån bildelsbasen, blev inte helt hundra be med blev mycket bättre.. örk ringde tillbaka dit jag köpte turbon så fick en annan nu som jag ska byta till. Får hoppas det blir bra efter de andra bytet :) du får gärna höra av dig om hur det går med din bil :) mvh Jimmie | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.