|
|
|
|---|---|
|
Ska ut och åka lite! Typ 400 mil skulle jag tro. Är det nått speciellt ni tycker att man ska tänka på innan man tar 87:an ut på kontinenten?? | |
|
Olja + filter är väl det viktigaste, kanske checka luftfiltret (rent filter minskar soppaförbrukningen), kylvätska och fyll på ordentligt med spolarvätska. Om bilen i övrigt fungerar felfritt så ska det väl inte vara några problems. Kommer inte på nåt mer nu....lycka till på semestern! |
|
|
-Älskning, du e snäll och kollar ringarna... "vi hade i alla fall tur med vädert", 1980 |
|
|
Jag servade min 318is inför semestern idag. Det blev olja, oljefilter, luftfilter, tändstift och kontroll av bromsbeläggen. Att jag inte bytte beläggen beror på Primexxa Islandstorget som hade gett mig fel belägg. De som sitter på bör gå alla 800 mil som jag räknar med att köra. Trots att bilen bara hade gått 600 mil sen förra servicen och att stiften såg helt OK ut så blev det helt annan gång i motorn. Den drar mycket bättre över 4000rpm. |
|
Peter bmw325 cab |
Varning Kolla motorkuddar växellådskuddar efter sprickor. extra säkringar,om du ska till varmare breddgrader kolla termostat risk för kokning annars. batterier till larmdosa (centrallås) nästan omöjligt att få tag i i danmark. fick jätteproblem jag fick öppna bilen med nyckel,då gick larmet. stog med bilen intill trottoarenen till en affär ägaren blev vansinning när larmet gick öppnade huven drog alla säkringar men inget hjälpte tog bort jorden ifrån bateriet.. utan resultat hur ??? hittade sedan ett backuppbatteri under instrumetbrädan som gick direkt till larmet fann en klockaffär i sverige (helsingborg) som hade rätta batterierna 200 spänn har nu insett at det där backuppbatteriet till batteriet har varit guld-väri,då jag haft inbrott i min bil, och försök till att bli stulen. kolla upphängingar till avgasrör startkablar reservdäck domkraft ficklampa bogserlina listan kan väl bli hur lång som helst lycka till med semesterresan |
Peter bmw325 cab |
punkterinsspray fan va tungt det kommer att bli om du följer mina råd |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.