|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag märkte när jag körde till jobbet idag att när jag stod vid ett rödljus kunde jag se att mina xenonljus rörde sig lite upp o ner hela tiden. Kan det vara problem med nivåregleringen? När jag parkerat och gick ur bilen för att undersöka lite närmare kunde jag inte se någon rörelse mer än den som sker när man startar bilen. | |
|
Kolla länkarmen som sitter vid högra framhjulet ( passagerar sidan ). Innanför hjulet så sitter en liten länkarm/led på den främre sidan av länkarmen. Den nedre delen sitter fast i länkarmen och den övre till givaren som reglerar lyktorna. Lederna brukar kärva efter några säsonger och i sämta fallet brister givar armen av brytningar,typ då man skall byta däcket ex. Kolla upp leden och om den kärvar byt ut den ( ca 200kr ). |
|
| Sitter en givare höger bak också. Kanhända den överreglerade och hade svårt att hitta läge p.g.a. nåt kärvande i reglermotorn eller så. Kommer det inte tillbaka skulle jag nog försöka förtränga det hela ;) | |
|
Tack för tipsen. När jag körde hem så var problemet borta. Jag gör som du säger och förtränger det tills det uppkommer igen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.