|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Satt och kollade på promotech och upptäkte att dom hade en box till 335i, någon som testat den eller har något att säga om den? Bra alternativ till tex jb3? Länk: Länk tack på förhand Tobias | |
|
Satsa på ett trimföretag som har mångårig erfarenhet av N54-motorn istället. Dessa nykomlingar har NOLL koll på N54:ans svårlurade ECU. // Thomas |
|
|
Håller med Tomas, jag har då INGET förtroende för Promotech då dem inte kan ge 100% korrekta svar. Dem står på sig och envisas otrevligt om att dem kan minsann allt på marknaden när man pratade med dem, men i själva verket hade dem sååå fel och jag hade rätt. Välj firma som kan dessa motorer så gör du bästa valet. "Riktiga män kör diesel" |
|
| säger bara Procede V5 eller GIAC Flash. | |
|
Nu finns JAWS Motorsport AB i Sundsvall som är återförsäljare åt ESS TUNING Ett tips bara |
|
| ESS skulle kanske tänka lägga sina återförsäljaren lite mer strategist typ STOCKHOLM till exempel? | |
| Mycket ess reklam från vissa nu! | |
|
När det gäller att trimma 335/135 så har ESS absolut inte imponerat på mig. // Thomas |
|
|
Thomas jag kan inte kommentera korrekt då jag inte riktigt vet vad du syftar på? Register? , maxeffekt?, ESS kör troligtvis hellre safe then sorry då n54:an verkar vara en skör liten pjäs men det är mina ord inte ESS's, personligen skulle jag välja en flashtuning framför alla boxar man kan hänga dit då dom lurar signaler och inte arbetar med styrboxen. Mina 5 cent. :) |
|
|
Skör liten pjäs? Tycker det rullar ordentligt många N54 med ganska hög effekt utan att det smäller. Vad jag vet är det väl 2 stycken som rasat, och ingen körde väl på någon av de lägre mapparna med det trimmet, eller? Ok för att aggregaten tar slut, men det är ju en ok kostnad i sammanhanget. Och, vilka originalaggregat håller för +25-30%, under längre tid? |
|
|
Vision79 ---> Prestandamässigt är de ljusår efter piggyback-boxarna. // Thomas |
|
| Jag kan inte gå längre i diskussionen tyvärr , den som vill lura styrboxen med en piggyback får givetvis göra det, det är mkt effekt för liten peng men är det ett säkert sätt att trimma på? | |
| om vi ska prata flash så är det Giac som gäller, hands down! Jag hade det i min spöade alla piggys (utan metanol) på ett event vi hade förra året :P | |
|
vision79>> här kan du läsa allt som hänrör n54:an Länk det har hänt ganska mkt sista åren/året gällande piggys....idag kontrollerar V5:an (procede) alla parametrar vilket gör den till det mest fulländade trimmet just nu på marknaden! punkt. |
|
| Ja det är ju bra om dem har kontroll över alla säkerhets parametrar, då säger jag ingenting.punkt? ;) | |
| vision79>> :) | |
| Bomis, har du ngn spec på din kärra? :) | |
|
vision79>> nu kör jag e92 m3 men om det är min gamla 335:a du syftar på så har du specen här :) Länk |
|
|
Vad hade bilarna för setup som rasat? Någon som vet anledningen? Blir nog piggyback för min del då jag lätt vill kunna återställa bilen till orginal. Komentarer på jb4? |
|
| Tobba_ : jag rekommendera du kör en piggy som kontrollerar tändning (Procede V5) eller en Flash. | |
carl530 |
bilen som hade rasat hade väl giac? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.