|
|
|
|---|---|
|
Fakta: På en liten svart grej så sitter det någonting som ser ut som ett litet platt batteri. Den måste jag trycka mot en platta som sitter under strömbrytaren för halvljusen. precis ovanför så är det en diod som blinkar rött och som sen slår om till grönt när jag trycker "batteriet" på plattan, sen så kan man starta bilen som vanligt. Bilen är importerad. Grejen är att jag har bara ett sk "batteri" så om jag tappar den så går det ju inte att starta bilen. Är det någon som vet vad det är för imobilizer? Jag har sökt på forumet och det var någon som verkade ha samma som jag men det kom inget svar på det. Mvh Mattis | |
|
Installerade Imobilizer för några månader sedan, fick 2 st "batterier"...fick med en liten plastbricka med en kod på, antagligen har man denna ifall man behöver fler "batterier"... hör med någon firma som installerar imobilizers, de borde veta vad för någon du har...antagligen kan de nog ändra kodningen eller liknande så du inte riskerar att någon springer runt med det andra batteriet och kan ha kul...och så får du ju en extra... kan inte vara för dyrt att ändra kodningen, installation kostar ju inte mer än 2500:- vet ej vad för imobilizer du har, min blinkar lila..antagligen den billigaste varianten :) |
|
|
Johan535: vilket märke har du på din Imobilizer? Mvh Mattis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.