|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Bilen (E90 330I -05) hade stått nu i 3-4 dagar i kylan (mellan 20- och 30- dock med motorvärmare). När jag startade bilen började den gula motorlampan att lysa, det varken hörs eller känns något konstigt på motorgången. Vet att en polares Audi S4 tjorvar när det är kallt ute och motorlampan tänds och släcks ibland även pratat med en annan som har en 330 som säger att dem är "dåliga" på vintern. Har E90 något känt problem med detta? Hittade inga vettiga svar på min google sökning. | |
|
Från 320d EDE-tråden: "Gula lampan nu släckt. Verkstaden har bytt tempsensor på insuget. Tydligen har ett antal sådana strulat under kylan som varit (bara dieslar). Endast tiden lär kunna utvisa om dom hittat den riktiga orsaken till gula motorlampan." Vet inte om det kan vara samma sak med din men helt otroligt är det inte. Jag märkte inget på motorns beteende eller ljud, lampan bara tändes efter att jag kört fem minuter. |
|
|
Jasså där ser man, jag ska ta och forska lite i det då! Tack för tipset |
|
|
Min motorlampa tänds också när det är kallt.. Bara om det är minusgrader, och bara när motorn är kall.. Nån annan som känner igen fenomenet? |
|
|
Var inne på verkstad med min 325 efter att motorlampan tänts förra vintern i samband med start. Det var den gången det elektroniska gasspjället som hade larmat, verkstaden hittade inget fel på det och det har fungerat denna vinter utan varningar. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.