AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.607

Svårt att hitta en vettig 520d E60...

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Sitter och reflekterar lite över frustrationen när man vill köpa sig en begagnad bil och aldrig hittar det man söker.
Tänkte jag skulle hitta något vettig E60 med "rätt" utrustning som man kunde åka i ett tag....

520d / 525d.
Sedan.
Årsmodell 2007 och nyare.
Sv-såld.
Alpinvit eller Lemans blå.
Automat.
M-Sport utrustning.
Komfortstolar.

Om bilen man hittar har utrustningen ovan, så har den ju även rätt mycket mer utrustning som också är trevligt.
Ajja får fortsätta leta och hoppas att bilen jag söker dyker upp någongång framöver. Bilia i Göteborg har både en 520d och 525d på lager som skulle funka - men tyvärr sjukt överprissatta.

Trött på min jävla Fålkvagn iallafall! Det är en sak som är säker.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, skall du ha en Lemansblå får du leta!

520d är ett typisk tjänstebilsval, så det brukar betyda Adv+Comf och sällan så mycket mer ( i och för sig en trevlig utrustningsnivå). Och med tanke på hur mycket extra komfortstolarna kostar så vimlar det direkt inte av dem heller. Eftersom du har en mycket specifik smak får du också acceptera att det tar tid innan just en sådan bil dyker upp begagnad.

Sedan kommer frågan om vad du vill ge för bilen; om du tycker att bilarna är "sjukt överprissatta" så kommer det antagligen ta ytterligare tid innan du hittar en slik bil i det prisintervall du tycker är acceptabelt.

----
BMW CS #6212
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Ja.... 400 000:- för en E60 sedan som är 1.5 år gammal är för dyrt enligt mig. Kika länk: Länk
BM
117
BMWernie
520d sedan -08
Jeep Wrangler höjd/modifierad
Honda Civic -03
Har hört att många tycker att komfortstolarna är sämre än standardstolarna.Håller faktiskt med.Kanske du ska prova och se,då blir det kanske lättare att hitta någon?;)
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
BMWernie>>Komfortstolarna är underbara när man lyckats ställa in allt rätt. Jag hade problem de första månaderna då det finns så många möjligheter att det lätt blir fel.
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Är själv lite sugen på denna Länk
Kunde kanske ha gått lite mindre
Ojojoj vilka önskemål, jag undrar hur många sådana bilar det sålts överhuvudtaget når det upp i 50st? Du behöver bredda önskemålen alternativt ta bort/ändra kraven annars kommer du aldrig hitta någon.

Bilia Gbg har inga med de kraven (de har inga E60 överhuvudtaget) däremot finns det ett par vita i Skåne.

Leta i Tyskland, acceptera Touring, manuell, andra stolar och fler färger då hittar du en bil annars lycka till!

Mvh Stephan
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Jag kan meddela att tråden är över ett år gammal.

Det slutade med att jag aldrig fann "DEN" E60n jag sökte utan köpte en S80 D5 istället.... Tröttnade i början av januari iår och beställde en F10 520dA istället :D

Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
Med komfortstolar? Vad mer? Hur mkt gick det "pruta" på bilen?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Snålade in på komfortstolarna då jag tyckte att sportstolarna fick duga. Men valde istället en massa annat mys såsom taklucka, HiFi DSP m.m.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.