|
|
|
|---|---|
|
Tror ni denna bil Länk! är skruvad? Enligt VV har den gått 19,000mil annonsen säger 16,600mil! Skrev mail till föregtaget o fick detta svar: Hej vi har sätt det och det ska rättas till på vv. Bilen har gått 16 !! > > Med vänlig Hälsning > Marcus Frencel > > Rockensons Bil AB > www.rockensonsbil.com > > > > Gevärsgatan 8 > 254 66 Helsingborg Sweden > +46 (0) 42-154404 Fax +46 (0) 42154465 > Mobil +46 (0)707-941175 | |
|
Beställ de senaste besiktningsprotokollen från bilprovningen och kolla vad de säger... Ratten ser för övrigt väldigt sliten ut t om för 19000mil. Är det en rörmokare som haft bilen innan, med tanke på det minst sagt odiskreta avgasröret....känns väl sådär på en 318, men smaken är som baken.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har gjort det, Tar en evighet innan dom kommer ju |
|
|
Ratten ser sliten ut??? Skämtar du eller? Ser ju jätte fin ut hela bilen! Tycker snarare den ser väldigt fin ut för 17 tusen mil. |
|
|
Förutom slutrör så ser bilen riktigt bra ut inkl ratt för att snart har gått sina 17.000 mil Pain is temporary - Pride is forever |
|
|
Ok, var lite otydlig...jag syftar på greppytans blanka och "skavda" yta. Visserligen kanske fotograferingen förvanskar verkligheten, men spontant ser rattens greppyta (kransen) mindre sliten ut på min bil som rullat 32000mil... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
>>Johan Och du kan alltså se på slitaget på en bil om den har gått 17' lr 19' mil?! Du har isf en unik förmåga som du bör utveckla den ;-) Kanske kan tjäna en slan på det också! VV har sällan fel, det troliga är att bilen är justerad 2' mil för att matcha s-boken. Men som nån annan skerv tidigare, begär besiktningspårotokoll från SBP så får du reda på hur det ligger till. |
|
|
Marin, den förmågan har jag inte, men jag reflekterade över vad jag såg och jämförde med min bils ratt....finns väl inget som säger att bilen kan ha rullat mer än 19000mil!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fast på vv stod ju 16xxx mil eller har jag fel? Frasse |
|
| Frassemannen, läs om , läs rätt. =) | |
|
ja nu står det 16,000 men när ja kollade igår var det 19,000, verkar visst vara att man kan ändra lite hur som helts |
|
|
Grelle, läs om läs rätt. =) Du har rätt Frassemannen! |
|
|
Jag är under det senaste året fått revidera min uppfattning om både det ena och det andra. SBP är duktiga på att skriva fel, både på mätarställning och kW. // Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.