AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.919

Spricka i sportstolar

fa
21
fax_z
BMW 120d M-sport -08
Hej,

Jag har en 120d med M-sportpaketet och därav sportstolar i halvskinn.
På förarstolens vänstra sidostöd har jag fått en spricka. Jag har kommit på att sprickan är där pga att jag hela tiden kommer åt sidostödet när jag går in i bilen.

Är det någon av er som har fått samma problem?
Kan man göra något åt det? (Förutom att hädanefter vara försiktig när man kliver in...)

Tack!

Det är inte halvskinn på dina stolar utan ett material som BMW kallar Sensatec. Det påminner lite om skinn men är inte det.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej, jag har faktiskt samma bil (en cab dock) med M-sportpaket. Tyvärr är det där ett fenomen som du kommer få dras med för nästan alla har det. Det är helt enkelt så att du är lite för bekväm och lutar dig för långt bak när du sätter dig, så du gnider ryggen mot det vänsta skål-stödet, då blir det sliten på ytterkanten.

Svar nej - det enda du kan göra är att vara mer försiktig i fortsättningen. Jag har upptäckt samma fenomen på min nämligen.

Alexander
fa
21
fax_z
BMW 120d M-sport -08
All right. Ett "fake-läder" alltså.

Men sprickan är fortfarande där – tänkte kolla om någon av er har samma problem?
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Har också spricka i min förarstol, har blivit en spricka på sitsens sidostöd närmast förardörren. Tycker att det är mycket dåligt att det skall slitas så fort!

Är det någon som har kontaktat BMW om detta??
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
precis, skitdåligt att sådant här kommer på såpass nya bilar. Tycker ni ska reklamera hos BMW. Har inte upptäckt någon på våran än.

Mvh
Kristoffer
he
36
hence776
118d -08
Det går inte att behandla detta "fake-läder" på något vis för att förebygga ev problem? Om det hade varit riktigt läder finns det ju medel för att behandla materialet, men borde väl vara något annat medel i detta fall?

Någon rekommendation?
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Nu har jag skickat iväg ett mail till min lokala BMW handlare. Får se vad dem kommer med för svar. Så jag återkommer, vore intressant o höra om någon annan också har frågat?
Da
94
Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
jag fick svaret att det uppkommit pga oaktsamhet, blev riktigt besviken, känns som bmw borde svara för sitt dåliga materialval, något Galon konst skräp passar inte in i en Premiumbil.

fick offert på 11000 hos den lokala tapetseraren för att byta all sensatec mot svart läder.. men jag vet inte.. känns tråkigt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.