|
|
|
|---|---|
| Är detta ett hyfsat bra pris för denna bilen Länk! | |
| Privat skall den, tycker jag, inte få kosta mer än 200', men på firma kan du lämna inbyte och få finansiering. Hur mycket det är värt kan bara du avgöra. | |
| tänkte också så runt ca 200, inte mer | |
|
Men varför är alla disel bilar från år ca 2007-08 så billiga om man jämför med en 05-07 |
|
| skatten då | |
| Eftersom BMW lanserade "Efficient dynamics" 2007-2008 vilket innebar snålare motorer med högre prestanda. Då skatten är CO2-utsläppsbaserad så gick skatten ned kraftigt, en skillnad i förbrukning med 1dL/mil innebär en skillnad på ca 1500kr/år. | |
|
en skillnad i förbrukning med 1dL/mil innebär en skillnad på ca 1500kr/år. Nu måste du väl ha räknat fel eller? Om bilen drar 1dl mindre per mil så sparar man mer än 1500:-/år. om man kör 2500 mil/år vilket man ofta gör med en diesel så sparar man nästan 4000:- på ett år. Skatten diffar ca 100-1500 mellan facelift och icke. |
|
| då är det bättre ju att köpa en lite nyare disel bil med en skatt på 1500-2500kr, | |
|
Ja det e ju bättre och köpa en från 2007 då nya motorerna kom. Lägre skatt och lägre förbrukning. Men du får ju helt klart betala mer för dom också :( |
|
| hehe ja det får man säkert. | |
| Craile: Du missförstår det hela, jag syfte enbart på fordonskatten. Exempelvis låg min 08:à 320d (0,49l/mil) på 2500kr helåret i skatt. En 320d 06 (0,59l/mil) låg på ganska exakt 4000kr. Alltså en skillnad på 1500kr. Nu har dessutom fordonskatten sänkts ytterligare på dieselbilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.