AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.569

Erfarenhet av X5 med tredje sätesrad?

Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Vi har gått i bilbytartankar ett tag nu och senaste idén är en X5 med tillägget tredje sätesrad eftersom vi ofta har besök och behöver åka flera.
Är det någon på forumet som har denna konfig? Funkar det bra? Blir bagageutrymmet sjukt litet med den tredje raden? Anser ni det prisvärt? Det blir ju ca 30k iom att man måste ta luftfjädring med.
Erfarenheter mottages tacksamt
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Har du tänkt att barn eller vuxna ska sitta därbak? Jag hart åkt längst bak i en XC90 och det gick men jag var glad att vi inte skulle åka längre än en mil...

Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Vi har den 3:de stolsraden på vår X5. För oss fungerar det jättebra. Men man ska ha klart för sig att det är väldigt lite plats där bak. Det funkar bra till vår 5 åring som sitter i en barnstol där bak. Vi har i regel bara den ena stolen uppe för då blir bagaget fortfarande användbart. Har man uppe bägge ryms kanske 2st matkassar på sin höjd... Min fru är 166cm och hon ryms inte där bak så det är uteslutande för barn.

När man väljer till den tredje stolsraden blir även det vanliga baksätet skjutbart, vilket är väldigt bra. Dels kan man skjuta fram hela sitsen men även justera ryggstödet.

Om det är prisvärt eller ej avgör man själv. Men för oss var det hela vitsen med att skaffa en X5 och även om man inte får tillbaka alla pengarna kanske när man säljer vidare så är det absolut ett attraktivt tillbehör som gör bilen mer attraktiv.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag kan direkt säga att XC90 är klart rymligare i bagage och den 3:de stolsraden är en X5. Men den är ju i övrigt sååå trist... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.