|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Jag vet inte vad är fel med min bil riktigt. Allt började igår när jag kom från jobbet. Jag skulle bara starta bilen så att se om den fungerar, eftersom idag ska jag till tandläkare. (jag ville bara fösäkra mig att allt är OK eftersom jag startade inte bilen på drygt en vecka. Den startade men den låt lite konstigt. Efter några minuter allt var normalt och jag stängde av bilden. (Min första tanke var så ska vara eftersom det är kalt.) Roligaste började i morse när jag skulle starta bilen och värma upp lite gran. Den startade men "HELA BILEN BÖRJADE VIBRERA, DEN KÄNDES ATT NÅGON STÅR BREDVID BILDEN OCH GUNGAR DEN". Bara några minuter efter då stängde den av sig själv och motor lampan började lysa på instrumentbräda. Jag försökte igen att starta men det kändes att motor batteri orkade inte. Jag väntade några minuter och startade igen. Den startade men jag var tvungen att med hjälpa av lite gaspedalen att hjälpa att den stänger inte av sig igen. Nu bilden startar, låter lite konstigt, men min störta bekymmer är att motorlampan lyser konstant. Jag ska uppskatta mycket, om någon vet vad det kan bli, eller ge mig någon tips vad det kan vara. Senaste dagarna var extrem kalla. Det var under -20 grader. Jag hoppas att det är inte motorn. MVH NJANJA | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den gick väl aldrig ur kallsratsläge igår när du startade den och då var den sur,när du startade den idag och misstände på flera cylindrar. Lampan fösvinner av sig själv efter ett tag om det är ett tillfaälligt fel, så måste bieln ha minst 3 st felfria start körningscykler så slocknar lampa oftast. Man ska ALDRIG stänga av en BMW med kall motor utan låta den få upp lite tempen , dvs inte flytta bilen en bit tex. Du kan även ha frysen vevhusventilation, så tina upp bilen innan du startar den igen ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej igen Vad menar du med:"Ha minst 3 st felfria start körningscykler". MVH Njanja |
|
| Förstår inte riktigt vad du menar med ditt första inlägg, men om motorn går väldigt ojämnt och motorlampan lyser kan det vara en trasig tändspole. Det har hänt två gånger på min bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.