|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna länken på sävarturbo, 607whp på 95okt verkar helt sjukt. Länk | |
| Tufft! Men det finns "värre" 535:or på Garaget.org.. :) | |
|
Med mer effekt på 95okt? __ Nils Ljung |
|
| Vet ej, det är sant iofs! | |
| Robbz E30 med M30B35 är det bra ös i! 876hk och 948nm på hjulen :) | |
|
Jasså denna filmen har hittat hit :) Jo robin har bra effekt i sin men långt ifrån standard motor :) |
|
|
Jo det är sant! Robin fick ju ur strax över 600hk i sin gamla M20 med i stort sett standard motor :) |
|
|
Absolut det gjorde den dock motor hästar och 1kg laddtryck mer och lågt komp. Vill minnas att det var is kolvar med standard stakar, om jag minns rätt, någon kanske kan rätta mig? För övrigt är min bromsbänk på filmen. Motor har riktigt vass kam, dbilas 308kam, men den tar sig ganska bra ändå, dock fick den mappas mot spjälläge med tryckkompensering, då vacumutslaget från 50% tps uppåt med M5spjällen inte ger något utslag. Hade inte turbon kastat in handuken så hade denna maskinen gett bra effekt på 2bar helt klart :) Var bara en hx50 med 63mm kompressor inducer... Laddtrycket sjönk på varv. |
|
| robbz m30 är ju så långt från en original m30 man kan komma. har för mej att har kör med 6.8 i komp mm | |
| Absolut men fortfarande imponerande siffror. Sjukt ös i den kärran! | |
| Jaa, jag är då riktigt imponerad. | |
|
Har bromsat en till nästan standard. En e30 med M20B25 denna gång z45 kam och ställbart kamdrev annars standard. Vems, gt42:a med 62mm in 67mm ut. 647whp 790wnm på 1.94bar. Mappades på e78 som var det som fanns i pumpen vid bromstillfället. Bilder och film kommer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.