|
|
|
|---|---|
Villurski |
Jag tänkte försöka annonsera ut min 525D. Det är med en tår i ögat jag inser att den inte är optimal i nuvarande familjesituation. Känner dock att jag vill ha ut så mycket som möjligt, så klart. Och därför vill jag gärna ha lite förslag från er på vad man kan förvänta sig. Det är en 525D Touring 2007 LCI, manuell, svensksåld med M-Sport paket. Den har i dagsläget gått 5800 mil och är nybesiktigad ua. Ingen service behövs innan hösten/1800 mil. Mycket bra skick, dock en del stenskott i fronten. Utrustningsspec enligt nedan: Metallicfärg - 416 – Carbonsvart Klädsel: Individual series V1 bicolor, KA261 Z1XX Special upholstery (svart – grå) ZRP – Advantage (302 – Stöldlarm, 386 – Takrails, 442 – Dryckeshållare, 464 – Skidsäck, 544 – Farthållare med bromsfunktion) ZRS – Comfort (473 – Armstöd fram, 508 – Parkeringsdistanskontroll (PDC) - fram och bak, 522 – Xenonstrålkastare, 534 - Klimatautomatik med 2-zons reglering, LC – Läder Dakota) 337 – M-Sport paket (2NP - Lättmetallfälg Dubbeleker 135 M 18", 704 – M Sportfjädring, 710 – M Lädersportratt, 715 – M Aerodynamikpaket, 760 - Shadow line högglans, 775 - Individual Antracit innertak, Instegslister med M-emblem, M Fotstöd) 235 - Dragkrok med avtagbar kula 316 – Fjärrstyrd öppning/stängning av bakluckan 322 – Comfort Access (nyckellöst system) 323 – Soft-close för dörrarna 402 – Panoramaglastak 430 - Automatiskt avbländande backspeglar, in- och utvändigt 439 – Interiörlist Aluminium finslipad 441 – Rökarpaket (dock rökfri) 456 - Komfortstolar elektriskt inställbara med svankstöd och minne för framstolarna 470 – Inbyggda fästen för ISOFIX fram med avstängningsbar airbag 496 – Värmestolar bak 524 – Adaptiva strålkastare 563 – Belysningspaket 5AC – Helljusassistent 5AD – Körfältsassistent 609 – Navigationssystem Professional (8,8" högupplöst bildskärm i färg, Hänvisning med pilangivelse (även i Head-Up Display) eller karta, 663 - Radio Professional, MP3 uppspelning, DVD-spelare, Färddator med utökad funktionalitet) 610 – Head-Up Display 611 – BMW Night Vision 620 – Röststyrning 644 – Förberedelse för bluetooth (med Snap-in adapter till iPhone 3GS) 654 – DAB-tuner 677 – Hifi System Professional DSP (Logic 7, 13 högtalare) 6FL – USB-anslutning 761 - Individual - Extra mörka rutor Motorvärmare med grenuttag BMW original takräcke, gummimattor, velourmattor, dubbade vinterdäck på lättmetallfälg - Stjärneker 243 17", bagagerumsmatta. Bruttopris oktober 2007: 713000kr. |
|
Fantastiskt fin spec hu har, saknar endast automatlådan! Med tanke på bruttoproset, bör den kosta runt 350k, (-50%) men jag tror att kunderna inte kommer vilja betala mer än 230-250k.Mvh Marin |
|
Villurski |
Länk Såg slutpriset på denna och kände att det kanske finns ett sug ändå. Denna har ju 2' mil mindre, har automat, är två månader nyare. Men den saknar M-sport och det lilla extra för att den ska kännas lyxig (subjektivt). Kanske är värt att sälja via KVD om man kan lägga res på den nivån man vill? Vad tror ni? |
|
Villurski: Se bara till att du har ett reservationspris om du lägger ut den hos KVD eller Tradera. M-sport med komfortstolar är rätt ovanliga, du borde nog kunna få närmare 300´ för din. Släng ut en annons med alla fakta ovan och med fina bilder på Blocket för 310´ förslagsvis och se hur många som hör av sig? Om ingen vettig hör av sig inom 2 veckor så prova KVD/Tradera. Med den utrustningen så borde många nappa. Mvh |
|
|
Det är väl ändå typiskt.. Ska hämta en 520d LCI -08 m-sport i eftermiddag, hade hellre tagit din med den utrustningen! Det är inte lätt att hitta en manuell E61 diesel med krok, m-sport. Suck...! Diesel-räsern /Rickard |
|
Villurski |
Tarzan, det gör lite ont att sälja den. Men jag är nog inne på att jag vill ha i paritet med vad den jag länkade till gick för. Annars får vi skaffa nya barnstolar och köra svarta lådan för att få plats :) Du kommer bli gött nöjd med 520'n, alla motorer BMW gör har ju sina fördelar! |
| Väldigt fin spec måste jag säga :) | |
Villurski |
Ligger nu på annons: Länk Snart även på Blocket. Tyck gärna till, tack! |
Kapten Klänning |
Otrolig värdeminskning. Mycket fin må ja säga, men 299:-? È61 är riktigt snygga |
Villurski |
Jo, 299' är mycket pengar. Men jag tycker att min bil ger ett mervärde med den specen. Det går ju att hitta billigare men utan att de är svensksålda, gått relativt lite eller har det lilla extra. Alla är ju fria att värdera utifrån sina egna preferenser, och det är därför jag är tacksam för svar. Även om ni tycker det är för dyrt, men motivera gärna varför och vad man kan få istället. Jag vill ju inte bli av med bilen till varje pris, så vi får väl se hur det går. Snart är det ju sommar och då kan det vara kul att ha den kvar. Hmm, är lite velig känner jag! |
|
Du har rätt att sätta vilket pris du vill på din bil, men jag tror att 299 är lite i överkant om du vill få den såld. Du konkurerar med bl.a. den här: Länk |
|
| Tycker iofs inte man ska jämföra den mot en pre facelift, verkar ju som en hel del förbättringar har gjorts. Isåfall skulle jag säga att den ligger lågt i pris, i jämförelse mot 535an. | |
Villurski |
Marin: Intressant. Den verkar riktigt trevlig, och inget ont i att vilja ha pre-LCI. Jag har faktiskt inte tagit med pre-LCI i beräkningarna eftersom de är ointressanta för mig. Men det är ju en trevligare motor, med automat. En liten prutmån finns ju alltid, men det ska ju finnas på de flesta bilar man jämför med också. Men att lägga ut den för 240' vore ju att räkna allt utöver comfort och advantage som noll, och det känns lite väl krasst. Jag har räknat så här: M-Sport +20' Panorama +5' Nav +5' Drag +5' Övrigt +25' (comfort access, soft close, night vision, head-up, DSP mm) I mina ögon rätt prisvärt med det man får extra för pengarna jämfört ned comf+adv (utrustning utöver detta som kostat 270' för ca 50' extra). Men det gäller ju att hitta likasinnade. Eftersom det inte kryllar av liknande objekt så är det självklart svårt att jämföra. Jag tror att det största "hindret" är att hitta köpare till manuella dieslar. Många verkar vilja ha automaten p g a vridet. Men jag ville ju ha manuell så hoppas jag inte är unik med detta :) Om det visar sig vara mer än vad någon i slutändan vill betala så får jag ju värdera om det är värt att sälja igen. Bilen är självklart inte mer värd än det som någon vill betala. |
Kapten Klänning |
Tycker priset generellt är högt för en 4 år gammal bil men priset tycker jag är rimligt med den utrustningen, bra bilder och en bra annons. Som jag förstår vad modellen facelift ganska oförändrad till 2010? Jag tror du kommer få den såld inom 4 veckor något lägre pris. Priset är helt rimligt med tanke på vad 525 an på KVD gick för. |
| 2009 kom hårddiskbaserad navigation..sep 2008 | |
Villurski |
Navin ska tydligen vara betydligt snyggare på de nyare. Den på min ser ju absolut ut att ha några år på nacken. Dock är det riktigt trevligt att få färdbeskrivningen i head-up:en. Bilen har ju varit i trafik 41 månader så riktigt fyra år är den inte. Men någonstans går gränsen för vad en 2007:a är värd, oberoende av utrustning. Får se hur intresset blir framöver. En sak som förvånar mig är att så många vill ha ljusa färger på lacken. |
| Med tanke på att den billigaste M-sport 5-touringen LCI med dom milen ligger på 285" så tycker inte jag att du är ute och cyklar med din prissättning. Lycka till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.