AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.267

hjälp angående 19 tum fälgar

Hejsan undrar om ET25 passar bmw E93 facelift för att orginala har fram 34 bak 37. jag tänlte ha runt om ET25 OM DEM PASSAR.

och vad är det för skillnad om etn är mer eller mindre kan ej om sånt.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Är det ET25 runt om? I så fall stort nej. Det finns folk här som kör med M3 ET-mått som tex ET30 fram och ET22 bak med lite valsning på skärmkanten.

Låg ET siffra innebär att fälgen går utåt och högre värde att fälgen går inåt.
Eftersom du ska ha ca ET34 fram och du kollar på ET25 så ser du att du diffar en hel centimeter där ET25 fälgen kommer gå ut mot skärmkanten.

"Riktiga män kör diesel"
jag frågade däckverkstad och dem sa att ja kunde ha Et35 fram och ET20 bak vad tycker du?
då är dim 235/35/19 eller ska jag ha 35 runt om. vad tycker du Herr Bayer
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Du kan trycka på ET20 bak ja, men det blir absolut krystat till max. Du kan inte sänka bilen speciellt mycket om du har planer på det.

Men har du hittat begagnade fälgar du är intresserad av eller tänker du köpa helt nya? Om du ska köpa nya, försök o håll dig till runt ET30 till ET35, men kommer du över en uppsättning med ca ET30 fram och ET20 bak så får du göra på egen risk. Kolla om du kan få testa fälgen först om personen som säljer bor i närheten av dig.

Däckdimension beror på hur bred fälgen är. Vill du ha 235 så ska fälgen vara 8,5 för att det ska se snyggt ut. Men även där beror det på vilken bredd på fälgen du har. Vanligast på 3-serie är 8,5" fälgbredd fram och 9,5" till bakfälgen. Däckdimensionen man kör är då 235/35/19 fram och 265/30/19 bak.
Sen är det BMW vi kör och då brukar bakfälgen vara bredare. Vissa kör med lika breda fälgar runt om så det är smaksak, personligen tycker jag att man ska safta på bak med breda däck och fälgar.
Själv har jag nu fått hem 8,5 fram och 10" bak på 20" fälgar med 245 fram och 285 bak ;)

Hoppas du fick bra svar som hjälper dig :)

"Riktiga män kör diesel"
Gå inte under ET 33 bak eller fram.
tack för svaren....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.