|
|
|
|---|---|
|
har precis gått och köpt mig en 525tds touring -94 som går kanonfint, startar lätt varm som kall och jämn tomgång på 7-800rpm men den känns lite för trött för att vara på runt 140hk, visst den är ju inte tokslö men omkörningar på 5an är inte ens att tänka på. enligt säljare ska den vara chippad men jag vet inte ja.. den ryker absolut ingenting heller.. problemet är att jag inte har provkört någon annan tds så jag har ju inget som referens, hur upplever ni effekten i denna? sen undrar jag även hur luftspjällen fungerar, i dom mittre utblåsen samt i dörrarna och utblåsen i mottkonsolen för baksätet får jag bara kall luft.. eller njae, jag kan välja mellan kall och sval luft ;) men upp på rutan ocn ner på golv blåser det varmt som f*n så det är inte nåt fel på själva kylvattentemp eller cirkulationen. | |
|
Utsläppen i mitten, i dörrarna och uppe på panelen kan regleras varmt-kallt med röd-blått vred så här: * blå innebär enbart kalluft * röd ungefär samma temperatur som på rutan och golvet eller något kallare Varmluften till utsläppen i mitten tas från samma ställe som till rutan och golvet. Om du ställer vredet på rött så får du värme i utsläppen i mitten men bara om du har värme på rutan och golvet och inte heller mer värme än i de andra utsläppen. Det är ett spjäll som sköter blandningen av varm och kall luft. Luften till utsläppen bak är alltid kall. //Göran |
|
|
jo, jag vet att det kan regleras men om jag ställer vredet mellan utblåsen på rött så blåser det marginellt varmare än om jag ställer det på blått även fast jag har övriga värmereglage på maxvärme. du skriver "något kallare" men i detta fall är det grymt stor skillnad, jättevarmt på rutan o golvet men typ lite ljummet bara i mittblåsen och dom i dörrarna.. okej, så utsläppen bak är bara friskluft. hm.. aja det är väl som det är då.. tack för hjälpen iaf.. någon som har något att tillägga på min första fundering? ska den verkligen vara så slö? känns som man åker en gammal dieselmerca utan turbo :) men den går kanonfint utan minsta ryck eller startproblem.. kan jag ändå vara påverkad av det här roliga ställverkssjukan? |
|
|
okej, har gjort lite "tester" nu, har provkört en annan tds och se på fan, det är nog inget fel på min bil. min gör 80-120 på 11 sekunder och det verkar stämma rätt bra då många original verkar göra det på ca 12 sekunder.. fast lite besviken är jag ju på prestandan. nu blir det evry mod och kanske knacka locket lite =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.