|
|
|
|---|---|
Mankan |
Har en diesel som jag skulle vilja lista ut om jag får in luft i bränsle systemet!Kan vara lite svårstartad ibland!! |
Mankan |
Hallå!Ingen som vet??? |
|
Svårstartad varm eller kall eller båda? Om förpumpen i tanken inte går när den ska vid start kan den bli svårstartad. Vet inte hur man bör kolla ev luft, men på min är slangen från dieselfiltret av genomskinlig sort så där kan jag se eventuella luftbubblor. Men om den tar luft tycker jag att den i så fall även borde gå dåligt, inte bara svårstartad. På min får man nöta startmotor ett tag när den är varm, har inte lyckas hitta felet. Däremot har jag stött på fler dieslar (525 tds) som har precis samma fenomen, så det kanske är något man får leva med. Always Diesel |
|
|
en diesel låter som den går hårt (knackar)om man har luft i systemet samt att den går lite ojämnt och som ronte säger kolla i slangen om du har bubblor kolla tätningarna fram till pumpen så att dom inte är dåliga! så inte bränslet gåt tbx till tanken och luft komer in! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
Mankan |
Tja!Svår startad varm,precis som din är!Kall inga problem.Står jag i uppförsbacke får jag nöta 10-20 sek innan den startar även kall.Nerförsbacke inga problem.Har fått för mig att det kan va förpumpen,men har tvångs kört den 10 sek innan jag kör igång start motorn.Och detta test gav inget bättre resultat.Har en genomskinlig slang innan spridarna och där finns alltid en stor luftbubbla.Skadar denna eller?Ser inga nya små bubblor som hommer till den stora bubblan. Mankan |
|
Hade samma problem. Det försvann när jag packa om pumpen. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
Mankan |
Ok!Det låter ju trist!VAd kostade det??Någon som vet någon som är billig i stockholms trakten?? Mankan |
|
börja med en ordentlig motortvätt, speciellt runt spridarna. Kolla sedan om någon fuktar eller läcker lite. Det kan vara en sån lite spricka att bränslet inte kommer ut när motorn går men att luft som är tunnare kommer in i systemet när motorn står still. En annan grej kan vara att byta slangarna som sitter mellan spridarna, dom måste hålla helt tätt!!! Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.