|
Sida 9 av 11
|
|
|---|---|
|
Har redan frågat roffa det i en annan tråd, han gör inte det vilket jag respekterar, han beställde inte 4 krafs till utan det fanns med det objektet han köpte som jag uppfattat det. Vilken Bmw verkar ha bäst rostskydd ? jag har tex inte sett många trådar om E82/87 |
|
Roffa1 |
Tack! |
Roffa1 |
Har under dagen besökt en (onämnd) BMW verkstad som ville inspektera lackbubblorna på min baklucka. verkmästaren tyckte det såg ut som rost, men för att verkligen säkerställa detta så ville han skära bort kittet samt "bända upp den nedre plåtfalsen" ?? är detta förfaringssätt normalt förekommande? om det sedan visar sig efter denna åverkan att det ej alls handlar om rost så knackas den uppvikta plåtfalsen ihop igen och luckan skickas på lack. Man kan ju fråga sig vad som fått lacken att bubbla sig om det ej handlar om rost, och vad säger att detta (bubblande) ej fortsätter efter det att luckan lackerats om. Tycker det känns jävligt surt om någon ska behöva bända upp plåtfalsen till luckan. Får ett slutligt besked i slutet av April månad. |
Roffa1 |
Uppföljning: Den kvalitetsansvarige hos BMW Solna har nu besiktigat min rostiga baklucka det tog endast ett par minuter innan han konstaterade att den omgående bör kasseras. En ny lucka är beställd och lackering väntar. BMW står för hela kalaset inkl rostskydd. Vid samtal så framkom det även att verkstäderna ska få större befogenhet att i framtiden själva få ta beslut om byten av div, karosseri delar. |
|
Skönt med ny lucka Roffa1! Hoppas att du ska slippa motsvarande problem i framtiden! |
|
|
Grattis Roffa1,det tog alltså "bara" 2månader att övertyga Bmw om detta ;) Strongt jobbat av Dej som orkat strida för Din sak :)) Svagt av Bmw med sin policy med förnekelse mm :(( (Jag vet att Bmw Sverige läser detta ;) ) |
|
|
Verkligen skönt för dig att slippa detta eviga stridande. Skriver som ovan - strongt jobbat av dig Roffa1. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Nya försäljningsrekord gör kanske att BMW "har råd" att vara kvalitetsmedveten och tänka på kundrelationer? Eller är det 10000 visningar av tråden som påverkar BMW? |
|
|
Skönt att det löste sig på ett bra sätt Roffa. Tror att Autopower kan påverka till viss del det har man sett i andra trådar. |
|
Roffa1 |
flash gordon: Visst, är det väl så, utan möjlighet att kunna publicera missnöjet över den rostiga bakluckan, så hade utgången förmodligen blivit en helt annan. Tur att detta eminenta forum finns tillhands;-) |
|
Nu får vi alla hålla tummarna att de nya utbytesluckorna är av mycket bättre kvalite dvs BMW kvalite på riktigt. I framtiden kommer de flesta här antagligen vilja köpa begagnade BMW som idag är nya eller nästan nya. Ska vi beg köpare som köper 10 år gamla BMW bilar eller äldre bli nöjda måste utbytesgrejerna hålla åtminstonde nästan lika bra som de gör på välvårdade E28, E34 och E38 annars är det kris om man vill ha en rostfri fin gammal BMW i framtiden. BMW 4 Life |
|
|
Bra tanke CTech Köper själv bilar som är 3-5 år gamla Vi får se om roffa återkommer om sin nya lucka. |
|
Roffa1 |
Den nya bakluckan beställdes av en onämnd BMW verkstad för tre veckor sedan, jag har ej ännu hört ett knyst? inte fasiken tar det väl tre veckor eller mer att beställa delar från Tyskland. och när det handlar om en åf så bör det väl gå ännu snabbare med lev. Undrar just om den hinner bli klar innan industri semestern;-) |
| Det är väl så vanligt med rostiga bakluckor så att dom tagit slut på reservdelslagret. Brukar inte ta speciellt länge att få delar från tyskland annars. | |
Roffa1 |
GE: Visst fan, den är förstås restnoterad;-) |
| Precis... =) | |
| De har väl haft fel klimat i lagret så bakluckorna börjat rosta innan de hunnit skicka iväg till Sverige... | |
|
Det som beskrivs i denna tråd är motsatsen mot vad jag själv har upplevt med BMW:s service/rostgaranti. För mig tog det MAX en månad från det att jag visade upp rosten till att det satt en ny baklucka på kärran:-) Är 100% nöjd med BMW:s service. Var glada att ni inte äger en Audi istället! Där gäller i princip INGEN rostgaranti om det inte är genomrostat inifrån.. = i praktiken ingen garanti. Har ringt till huvudkontoret Audi sverige och klagat men det hjälpte föga. Sambons A4 avant -02 har upprostade framskärmar.. 12 års rostskyddsgaranti är inte värt ett öre på Audibilar. |
|
| Precis var nöjda med att BMW faktiskt tar på sig detta. Farsans Opel zafira 06 har rost på bakluckan vid rutan men det skiter dom i. Alltså värdelös rostskyddsgaranti. Ni får ju Premium behandling, omlack gratis vad mer kan man begära. T.o.m en ny baklucka ska Roffa få. | |
Roffa1 |
andreas.a: Visst har jag blivit lovad en ny baklucka, men den sitter ej ännu på plats. Trots att det nu går mot 4:e veckan sedan den beställdes hem. Jag anar ugglor i mossen;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.