|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Eller så väljer man en rolig bil som faktiskt har ett fullgott rostskydd. Länk |
|
|
Är det enbart 3 serien som drabbats av rost. 1serien någon ? 5serien någon ? Ska tvätta min i dag ska kolla lite närmare. |
|
|
Hade rost på insidan av min baklucka. När verkstaden började montera bort luckan för omlack så upptäckte de genomrost!?! Fick hela luckan utbytt utan snack. Bra och snabb service samt trevligt bemötande så jag är till 100% nöjd med rostgarantin. |
|
|
Det är skönt när det löser sig till det bästa. Frågan är vad kostnaden är till följd av rosten. Är det rimligt att en genomrostning av en baklucka sker efter 5 år? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Man ser ju gamla volvos som är 20 år gamla och inte en rostfläck , o rost på en "ny" bmw , herregud | |
Roffa1 |
Jag tycker det är ren "jävla skandal" när en 5 år gammal premiumbil har genomgående rostskador. Kommer ihåg när farsgubben köpte sin första Fiat 1954 den rostade sönder redan efter 3-4 år. Men att en dyrköpt BMW från tjugohundratalet håller samma låga klass som Fiaten från-54 är helt oacceptabelt. Tycker BMW snarast bör sänka sin bilpriser till Skoda nivå;-) Får se hur det utvecklar sig med min rostiga baklucka, den kvalitetsansvarige hos BMW i Solna kommer ned till Linköping nu i slutet av April månad för att inspektera lackbubblorna. OBS! luckan har redan börjat rosta/bubbla på ett nytt ställe. Hittar dock ej någon rost på bilen i övrigt som tur är. |
|
@mr.ozz Vart exakt satt din rost på luckan? |
|
| Hade inne min på benth bil i Halmstad fick båda framdörrarna ut bytta o en ny baklucka men efter detta så har den varit inne hos dom 2 ggr o ska in en 3 gång nu pga av slarv ... När jag hämtade bilen första gången hade dom äcklat ner hela bilen invändigt glömt dörrstopparna på dörrarna så när jag stängde dom blev det plåt mot plåt även att dom pajat alla clipsen till inredningen på bakluckan så den fick jag i näven när jag skulle stänga den... Sen lampan som satt i inredningen där bak hade dom tagit loss med en skruvmejsel så det var fullt med brytmärken på den även handtaget på passagerarsidan.. Lämnde in den igen o dom fixade detta hämtade bilen o lämnade in den på mr.cap för en genomgång o då hade dom inte satt dit några dreneringspluggar under framdörrarna.. Men sen oxå att när dom monterat den nya bakluckan stött emot vänstra c-stolpe o gjort en bula o spräckt lacken... Hade även en reklam logga under nummerplåten som det stod rigo bilservice på våran andre lokale bäste BMW verkstad i Halmstad som tyvärr inte får ta garantijobb o den hade dom bytt ut till benth bil.... Fly förbannad var jag... Så nu ska den in en 3 dje gång till dessa sopor som ska lacka om bakskärmen fixa pluggarna o betala en ny mr. Cap behandling.. Åk aldrig till dessa nötter om ni äger en BMW säljer skruvade import m3 or utan att meddela köparen fast dom vet om det.. Killarna som skruvar med bilarna har knappt gått ut fordonsgymnasiet dessa borde inte få syssla med BMW över huvudtaget.... | |
Roffa1 |
Man blir ju minst sagt mörkrädd när man läser om detta skräckscenario. Finns det ingen annan lite mer kompetent verkstad du kan anlita;-) |
|
Hämtat ut tre nya E9x (en E90, en E91 och en E92) i familjen (E91 och E92 var mina) med årsmodeller 2008 (e92), 2010 (e91) och 2010 (e90). Den enda av dom som idag finns kvar här är föräldrarnas vita E90 som idag rullat 3600mil. Jag har undersökt den mycket noga efter att ha läst Roffa1's rapporter, men finner ingen som helst antydan till varken rost eller galvsläpp runt bakluckan eller någonstans på bilen. |
|
|
Roffa1: Hehe jag du premium... Möjligtvis i form av rost-premier på bilen. På nya bilar idag generellt är det så bra klass/finnish, komfort i så det är nog enklare att räkna upp bilmärken som inte är premium än de som är det. Det var skillnad för 10-15 år sen, då var ju tyska bilar superkomforttabla jämför med de asiatiska och amerikanska. Känns som att kvalité och komfort har börjat jämna ut sig mer och mer. Om 10 år kanske en KIA är mer premiumbil än BMW, vem vet? |
|
Roffa1 |
Vet ej vad som hänt med BMW? det verkar onekligen som tyskarna strävar efter att förstöra detta en gång så fina o stolta bilmärke. Numera går det snabbt utför med bl,a: oroväckande stora mängder av bagageluckor som rostar upp på nolltid, nya bensinmotorer som låter som en gammal diesel, felkonstruerade toppar med för små oljekanaler, huggande kopplingar, bränslepumpar som skär, osv. Listan kan göras hur lång som helst. Verkar som att BMW har fullt upp med att gräva sin egen grav. Tycker BMW:s ingenjörer haft gott om tid på sig för att ta lärdom av misstag från tidigare praktfiaskon, men istället inför de tidigare kända svagheter och brister även på de nya modellerna. Till slut sviker nog kunderna och lämnar bilmärket av rädsla för alla grava konstruktionsmissar som bara verkar öka i antal. |
|
Det är inte tyskarnas fel, det är klimatet i Sverige. Ni som har rostiga bilar skyll inte klimatproblemet på tyskarna och BMW, klimatet här är inte bra. :) BMW:s export till skandinavien utgör en liten del av BMW:s totala omsättning och inte minst till Sverige. |
|
Roffa1 |
Grodan: I mitt varmgarage råder det inget vinterklimat, trots detta så rostar bakluckan mer o mer för varje månad;-) |
|
Roffa// Där har du det, varmgarage i kombination med salt och slask = rost. ;) |
|
| Fast Roffa1´s bil har aldrig sett salt och slask ändå rostar den... | |
Roffa1 |
Helt rätt, den står nyvaxad och avställd från Okt - April, trots detta så rostar bakluckan friskt. Tror ej detta har med klimatet att göra, det är nog snarare undermålig kvalitet det handlar om. |
Roffa1 |
Ännu mer undermålig BMW kvalite' Länk |
|
beror väl på miljökrav med dessa värdelösa lacker? det säger min lackerare iallafall. han använder inget vattenbaserat skräp. sen så går det ju utför med kvalitén. en bil ska inte hålla för länge då får de ju inte sälja några nya. kanske är bäst att hålla sig till lite äldre kvalitétswagnar som e32 o.s.v. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Kör du inte vintertid med din bil Roffa1? Med X-Drive och allt... Är ju bara så underbart och roligt med 4x4 på vintern. En av dom största njutningar i bilkörning jag varit med om :) Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.