AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
55.799

Rostig E90 2009 som fortsätter rosta ännu mer, del II.

Sida 5 av 11
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag läste nånstan (minns inte vaar) att de där bubblorna behöver inte vara rost utan det är någonting i lacken som gör att de där bubblorna kommer upp.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag skulle aldrig accepterat en omlackering av luckan. Problem med rost kommer garanterat att uppstå efter en tid. Min svärfar var med om ett liknande fall där dom lackerade en rostskada på garantin. Det gick ca 2 år och så var problemet tillbaka igen.

Med en så pass ny bil som roffa har och som kostar över 500 tkr finns det inget att snacka om. Byt delen.

Det kommer bara att kosta åf och BMW mer att ha missnöjda kunder. Viken idiot som helst ser tydligt att det är en felaktighet. Inklusive mig själv:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Njuren
BMW borde köpa världens bästa stålkvalite (904L) av Sandvik i Sverige och gjuta karosserna i det....

Länk
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Klart Roffa1 ska ha en ny lucka, verkar ju deppigt att behöva lacka om bakluckan varannat år pga rost.. Speciellt om man unnat sig en premiumbil för 400" och vårdat den ömt i syfte att behålla värdet på den.. Den psykologiska effekten av en omlack är ju att man hela tidwn kommer att oroa sig över ny rost, medan byte förh.vis ger en felfri del så att ägaren kan släppa problemet.. Så hade jag känt i vart fall... Lycka till, Roffa1!

/mvh

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Undra vad det där 904L kvaliten hade kostat extra i prispåslag på en ny bil om de körde på den istället för det som används nu ? :-)

Jag hade i alla fall gärna betalt extra för en BMW som inte rostar och tål vägverkets försök att slakta alla bilar (salt och grus).

BMW 4 Life
BMW tror dom har Rolex kvalitet,men i själva verket är det "rostfria" rostat istället ;)

I framtiden kan Du köpa mörk,mellan eller grov rostat kanske ;)
Ja just ja,glömde infoga mitt fulla stöd för TS,dvs Roffa1
Roffa1
Nu tror jag mig veta varför min bagagelucka rostar sönder innifrån, det finns ingen fungerande dränering någonstans på hela bakluckan, det finns "ett enda" litet felplacerat dräneringshål i mitten av den nedre kanten och detta pyttelilla hål är helt igentäppt av tjockt segt vax, när jag petade hål med en nål i vaxet så kom det ut vatten.

Tror fasiken att BMW får rostproblem med sina bagageluckor om det saknas nödvändig dränering, det allra värsta är väl att flera BMW experter tidigare kontrollerat luckan utan att upptäcka att fabriken täppt igen den enda existerande dräneringen med tjockt rostskyddsvax.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som många redan nämnt en ny lucka är vad Roffa borde få.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Haha, den där bilen blir bara dyrare och dyrare. Nu uppe i "över 500 tkr". Den här tråden borde nog vila i frid.
Roffa1
Micleg: Enl prislappen är ordinarie pris 556.000:- om vi nu ska vara noga;-)
Njuren
Ni som varit på fabriken i Munchen, funderade ni aldrig på "pinnen" som slår till dörrar och lucka efter de blivit grundbesprutade? Jag tyckte mig se att färgen blev påverkad på just det området, kanske en orsak?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Micleg//

Grundpris är inte detsamma som slutpris och slutpris baseras på vad man väljer för utrustning.
Roffa1
Det vore av mkt stort intresse om andra ägare av E90 vill kolla om även deras bakluckor saknar fungerande dränering. (min saknar helt dränering)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Micleg?? Överhettad:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Roffa1,
Bubblan ovanpå backluckan beror knappast på bristande dränering. Om bubblorna har liknande utseende, vad är det då som tyder på att osaken till resten av skadorna är bristande dränering?

Kanske bör det kontrolleras om det verkligen rör sig om rost (järnoxid) eller någon annan form av kemisk reaktion. Vore det frågan om rost i falsen tycker jag att det borde synas allra först i änden av plåten vid omvikningen.

Jag hoppas under alla omständigheter att dina problem med bakluckan löses på bästa sätt.

mvh/ Anders
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Nu efter jag läste denna tråd gick jag ut o kollade min e91 330 d gick igenom alla dörrar o baklucka min baklucka hade börjat rosta mellan plasten o plÅten på insidan o därefter letat sig ut i ett hörn... Likaså på båda framdörrarna hade det börjat i falsen o letat sig ut :s åkte genast till BMW o visade detta då då sa ha att jag nog skulle få en ny framdörr o invädig lack på den andre... O jag hoppas verkligen att man får en ny lucka med då den va illa därvid... En omlack på den så kommer det ju garanterat tillbaka :(
Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Min 335d från 2007 började rosta i b-stolpen efter 1,5 år. Problemet är att det är så jävla pinsamt att behöva åka till återförsäljaren och säga att en bil för 500 papp har börjat rosta. Man drar sig för sånt. Istället börjar man undra om skillnaden mellan en Kia och en BMW är att tillverkaren av den ena bilen har 50% marginal på produkten och den andra har 350%. SKANDAL att det är så dåligt.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kikade efter mer rost på min och fann tyvärr en bubbla i kanten vid lucköppnaren bak. För tillfället är det tre ställen med rost på min baklucka.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Detta är beklagligt o kommer få mig att inte välja en 3 serie när det blir av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.