AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
55.796

Rostig E90 2009 som fortsätter rosta ännu mer, del II.

Sida 1 av 11
Roffa1
Var nere i garaget under dagen för att titta till pärlan, när jag öppnar bagageluckan upptäcker jag omg flera konstiga bubblor i nederkant av luckan, flera av bubblorna sitter utanpå nerkanten och när jag studerar insidan av falskanten så ser jag direkt att det hela kommer från insidan av falsen (fullt av rostbubblor) som sakta äter sig utåt.

Bilen togs ut splitt ny i Oktober 2009, den har endast gått 350 mil (sommar mil) har aldrig varit i närheten av vägsalt eller fukt. (står i varmgarage)

Kan dessa nya rostiga E9X bilar verkligen klassas som Premiumbilar? (SKANDAL)

Tur att jag ej lackade om luckan förra gången den första rosten upptäcktes i samband med leveransen, nu lär det väl äntligen bli ny lucka eftersom det rostar under falsen. Fast för säker ska man väl ej vara BMW kanske vill måla över rosten. Det blir ju betydligt billigare.

Hade samma sak på min 325i E90 -05. Tror jag fick det -08. Dom bytte luckan o lackade. Dock håller jag med dig att det är sjukt att det händer på så dyra bilar.
Roffa1
Macckan: Hade du rost på precis samma ställe i nederkant på luckan under falsen. Vet du om nya luckan rostskyddbehandlades?
Ja precis vid valsen., ovan falsen får man väl säga.

Skrev om detta i en tråd då det var aktuellt: Länk

Läs längre ner på första sidan då jag skrivit när jag besökt på bmw.

Att bilen står i ett garage är ingen garanti mot rost. Har det börjat gro kommer det att fortsätta göra det så fort temperaturen stiger.
Du har bara ett alternativ och det är att låta BMW åtgärda problemet och hur de väljer att göra det har du dessvärre ingen möjlighet att påverka. Det sista gäller oavsett bilmärke.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Det är riktigt dåligt av BMW, hittade det på min med, men på sidan av luckan. Tar upp det i denna tråd Länk
Tre bakluckor på tre bilar är jag uppe i :(

Visa användare