AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.506

Rost under?

Någon som vet hur en bil ska se ut undertill för att det ska vara ok, får det finnas ytrost på skruvar/stag osv?
Har bilder.

mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är vanligt med ytrost på bultar och stag på rätt nya bilar som gått i salt även om de är ganska nya. Bultar är tunt förzinkade och kromaterade och stålkomponenter i hjulupphängningar är oftast lackade i färg som inte är så stryktålig. BMW klarar ju sig ganska bra då det är mycket aluminium i upphängningen. Förvisso oxiderar även det, men inte i samma omfattning.
Tack för svaret Anders-72:)
Har du lust kika på lite bilder ang ämnet?
Nja, jag håller inte riktigt med. Min E46 lyste roströd lite varstans undertill innan jag rostskyddsbehandlade den. Jag tycker inte att det ska synas någon rost.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tja, det är ju en smaksak. Finns det redan rost, gror den oftast bättre under underredsmassa om man inte har blästrat och lackerat om rostiga delar och framförallt om bilen inte är torkad i avfuktad luft före rostskyddsbehandling. Men rosten syns ju inte förstås...
Jörgen L försvann rosten med behandlingen eller bakades den bara in?
Det vet jag inte. Jag lämnade in den på P&B Bilvårdscenter i Lund. Det ser bra ut enligt besiktningsmannen på SBP.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.