|
|
|
|---|---|
|
Hej Hoppas ni kan hjälpa mig symptomen är : Helt plötsligt tar bilen längre tid på sig att starta startmotorn går en stund och bilen bluddrar till innan den tillslut startar spelar ingen roll om det är -15 eller i varmgarage samma symptom . När bilen är kall så varvar den inte högre än 3000 rpm när man trycker gasen i botten känns som bilen blir "strypt" ungefär samma känsla som när antispinn går igång detta försvinner efter några minuter och bilen fungerar sen precis som vanligt . Nån som har ett tips? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara allt från dålig bränsletillförsel pga nån tempgivare strular eller enbart nån givare typ kam el vevaxel. Luftmassemätare, bränslepump dålig/filter En diagnos är nog lättast att börja med för att få nån ledtråd. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ska köra en diagnos om 3 timmar ... det där med dålig bränsle tillförsel är det verkligen så vanligt? Soppa filter behöver man väl aldrig byta egentligen? Bilen verkar också dra lite extra soppa ligger på 1,5 L milen nu kör mest stads trafik . Om bilen inte har några felkoder då är det bara tjuvluft och bränsle tillförsel kvar? har för mig att "trasiga" tempgivare som visar fel temp inte alltid syns i diagnosen ( Ohm givare typ PT100) |
|
|
Inga felkoder på motorn .. däremot ett par på bränsle systemet 11 EGS signal line disturbed 9 Fuel Level sensor 2 ( without fuel pump ) Sen ett gäng på växellådan Speed monitoring och solenoid valve 1,2,3,4 det har väl inget med saken att göra antar jag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.