AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.333

jag har en BMW 525 tds som inte är kompis med mig

wo
1
wolfman_jack
BMW 730i 1988
jag har en instrument panel som inte fungerar som den ska ingen hastighets mätare en varvräknare som visar varvtal som borde fått bilen till att lämna in 7 tusen varv innan man har börjat trycka på gasen 2,5 tusen i tomgång fläkten vill inte heller vara med och nu vill inte startmotorn ens säga klick jag får för mig att det har något med jorden att göra men kan ju vara ute helt fel har någon haft något liknande problem med denna bilmodell eller vet någon här vad jag ska börja leta felet
jag har även en BMW 730 som läcker i styr servon och undrar hur man renoverar en sådan och om jag med inga kunskaper om denna bil men har lite kunskap om amerikanska bilar kan renovera den själv
hoppas någon kan hjälpa mig med svar så jag får i gång mina bilar

BMW
Visa användare
46
Randow
525TDS Touring -96
525 d Touring -07
Hej, detta är inget svar men har du fått ordning på bilen? I så fall vad var det för fel, jag har också en varvräknare som är galen

Twin Diesel
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Skenande varvräknare kan bero på att dels codekontakten som sitter bakom instrumentet inte riktigt vil,l samt givare till varräknare sitter under startmotor..då kan det vara givare eller sladd till den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.