AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
522

R-däck

Peter
Tjoho... nu vill ja ha tips på var man får de bästa priserna på r-däck.. och vad som rekommenderas? soft medium etc? och vilket märke?

mvh PETER
Ska du köra på 15"?

Om du inte vill lägga allt för mkt pengar på det så skulle jag köpt Falken Azenis. Jag betalade 900:-/st för 205/50-15". Jag hade dessa på min M3 E30 och tycker det är mycket däck för pengarna!

/Per
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Bästa pris vet jag inte, men kan varmt rekommendera Toyo 881 R-däck. Åker långlopp på dem och de har ett mycket bra grepp i såväl vått som torrt. Dessutom håller de förvånansvärt bra!
Efter 2 6h-lopp + träning + kval så är nästan hälften kvar!!

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Wheelbase har väl dom bästa priserna på R-däck om du är med i en märkesklubb. Kör själv med Bridgestone RE540S därifrån.

Länk

//Niklas
"En riktig motor suger"
Kör med medium på Yokohama 032 , funkar bra till min , men du får räkna att alla R-däck har kompromisser när det gäller uppträdande på allmänväg , buller , spårighet , vattenplaning

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Krister: Du som kör på A032:or, de "sjunger" inte mycket?
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
_Johan_: Kan meddela att det är som att åka med dubbdäck på torr asfalt när man åker med Krister, Bridgestone däcken låter också men inte lika mycket.

//Niklas
"En riktig motor suger"
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Har samma erfarenhet från de A032:or som vi åkte ett tag på, har även hört det på andra bilar. Finns inte samma tendens på Toyodäcken, men å andra sidan så finns det rätt mycket annat som dönar på den bilen :)
Jo du Johan , nog dånar det , men det är också beroende av beläggningen på vägen , är den slät så visslar det mer , men kan rekomendera Conti sport contact 2 till allt möjligt , ett jäkla bra däck till det mesta , möjligen inte så bra i väta , men efter har kört med P-zero så är det bättre
Krister i Norrköping och Kalix

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Är jättenöjd med mina Dunlop SP9000 Sport.

www.malte-racing.com
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
SP9000 är väl bara vanliga däck och inga R-däck.

//Niklas
"En riktig motor suger"
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ni som åker på R881-däck på bana; är inte de gjorda för rallycross? Borde inte R1R vara bättre lämpade för bana?
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Saxat från Wheelbase hemsida:

"The R881 was developed for autocross (gymkhana) and circuit competition use. The unidirectional tread pattern provides excellent traction, and less void pattern provides excellent grip in any direction. The stiff construction and sticky tread compound also offers excellent handling."

Har åkt både R1R och R881 på bana, och rekommenderar defenitivt R881 då det ÄR ett snabbare däck!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.