|
|
|
|---|---|
|
Fälgar: 18x9.5" et20 Däck: 245/40-18 Det jag blir osäker på är bredden på fälgarna fram. Kommer det att sticka utanför skärm kanten med 9,5" breda fälgar? tacksam för svar | |
|
Bak kommer den att passar perfekt. inga problem, men hur det är fram med 9,5 vet jag inte. Har själv haft 9,5 bak med ET 20. Mvh Kevin |
|
| Passar om det är 74,1 centrumhål. Dvs har fälgarna suttit på en E23, E24, E28, E32, E34 eller E38 eller nyare 5/7-serie utan centrumringar passar de icke. | |
|
Nedanstående kombo är rätt vanlig: 8" fram med 235/40-18 9" bak med 265/35-18 9,5 -10" går också in i bak.. Bredare än 8,5 i fram har jag aldrig hört någon åka på... Och ET 20 är rätt |
|
|
245:or på 9,5"-fälgar blir nog lite "sniket". Lite beroende på de aktuella däckens utformning, är det en klar risk för fälgkantsskrap vid ev. närkontakt med t.ex. en kantsten. |
|
|
Det lägger en tråd i forumet där någon har 9,5"-fälgar runt om och han vill ha tips på hur man bygger om fjäderbenet så de ska få plats för de ta i... ;-) Nej, jag tror inte att bredare än 8,5 är rimligt att rekommendera fram. Och 245 på 9,5"? Jag rekommenderar nog minst 275or. Men absolut inte smalare däck än fälgen. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.