AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.554

Felkod 530i -01 P0171, P0174

To
57
Tobbe_Götet
BMW 530i -01
Jag har 2 felkoder som spökar.
Min gula motorlampa har lyst under ett års tid utan att jag märkt någon skillnad på motorn.
Har under förra sommaren även dragit en 2 tons husvagn genom Europa 500 mil utan att märka något konstigt. (fantastisk bil :)

P0171 System för magert, cylinderrad 1 Insugs-/avgasläckage, luftinblåsningssystem, luftmassamätare/luftmängdmätare, bränsletryck/-pump, insprutare, uppvärmd lambdasond

P0174 Samma som ovan men cylinderrad 2.

Jag tycker att det verkar konstigt att jag har samma fel på båda sidor, någon som har en aning om var jag skall börja leta?
Ek
20
Ekholmaren
Bmw 525iAT -04 E61
Bmw 530iAT -01 E39
Bmw 325i -93 E36
Tjena, det var ju ett tag sen tråden lades upp men eftersom att ingen svarat så försöker jag igen! har exakt samma felkoder och man har inte märkt nåt skumt med bilen!

Förutom nu, nu startar den inte plötsligt mera. startmotorn drar runt men inget händer. Den kördes iaf 3mil före den parkerades så den borde ju inte vara dränkt iaf. Och den stod parkerad ca 1v före jag skulle ha igång den.

Vad kan ha hänt??

Mvh
To
57
Tobbe_Götet
BMW 530i -01
Det var luftbälgen.
Det gick inte att se på ovansidan,jag sprutade även startgas utan att märka skillnad.
När jag monterade bort bälgen så såg jag att även den inre var helt kass.
Köpte nya o nu funkar allt som det ska.
Inga dyra grejor. Kom inte riktigt ihåg men båda två kostade mindre än 500:-

To
57
Tobbe_Götet
BMW 530i -01
Som felsökning kan du testa med att vira eltejp noga son tusan runt bälgen.
Jag gjorde det o körde många mil utan problem innan jag bytte.
Nu är det dock vinter o tapen är inte lika bra..

Ek
20
Ekholmaren
Bmw 525iAT -04 E61
Bmw 530iAT -01 E39
Bmw 325i -93 E36
Hej, jag har bytt båda luftbälgarna för ca 2mån sen. Samt nån vacuum-plugg som var sprucken.
Kan vara vevhushusventilationen, jag har samma koder och sa lämna iväg det får se vad han kommer fram till.
Ek
20
Ekholmaren
Bmw 525iAT -04 E61
Bmw 530iAT -01 E39
Bmw 325i -93 E36
Okej, hör gärna av dig hur det gick och om det var VV som var problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.