|
|
|
|---|---|
|
Har blivit erbjuden en BMW 3.0 CS automatic. Ganska sliten men komplett. Ljusblå, automat, sliten klädes taklucka, rost finns.. ca 20k mil. Är det värt 30k? Är det en eftertraktad coupé? OM man kan genom kontakter få bilen nedslipad, rostlagad, grundad och lackad till ett bra pris, hur mycket skulle ni betala för utgångsobjektet? Motor verkar gå ok. mvh Martin | |
|
Räkna med rostigt golv, rostiga bärarms- och stötdämparinfästningar osv. De här sköna bilarna rostar precis överallt, så inköpspriset är inte så viktigt egentligen. Mer viktigt är att du ställer in dig på att det är massor med jobb med rostlagning. Ett komplett men slitet objekt bör inte kosta mer än 15-30k, men då har du jobb för säkert 50-100k för att få den i riktigt, riktigt fint skick. |
|
|
Den är inte värd någonting. Köp en fin istället, det kostar mycket mer att göra iordning än vad bilen är värd. Bli inte ytterligare en i raden som bränt sig på rostiga E9:or. Har du inte råd att köpa en fin , hoppa över. Mats |
|
|
jag räknade på ett sådant jobb för ca 8år sedan. Bilen stod i Malmö och skulle vara i ok skick! Som Vanligt. Den behövde nya dörrar, skärmar osv. Jag hamnade på ca 80` för lack och plåt för ytan sedan vet jag inte hur mycket som behövdes fixas under och inuti fackverk osv. För dyrt med tanke på att inredningen också behövdes ny. Köp en fin istället, det finns en del avstannande projekt som inte kommer vidare av förklarliga skäl. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Det är ett dödsbo som säljer och högstbjudande får ta bilen Jag tänkte bjuda 5000:- det borde väl gå att sälja den för nån mer krona sen? Om den är vädligt rostig får jag väl sälja av lite delar istället. |
|
|
Kan du svetsa och är duktig i plåt går detta bra om den är komplett (gärna en kompis som kan lacka med) ,men ska du leja bort allt jobb kan du glömma den direkt. Öppna hanskfacket och känn ut i skärmen framåt......även bakre hjulhusen och trösklar är det trippelplåt med massor av kondensrost.lyft plasten som täcker hjulhusen i bagaget och kolla. Annars en vääääldigt fin och trevlig bil. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.